درگیری شدید مزدوران ترکیه و آمریکا در شرق سوریه

درگیری شدید مزدوران ترکیه و آمریکا در شرق سوریه
سه شنبه 17 مرداد 1402 - 01:10

تروریستهای موسوم به «ارتش ملی» (وابسته به ترکیه) با شبه‌نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک (وابسته به آمریکا) در استان الحسکه درگیر شدند که باعث شد چندین نفر از طرفین کشته و زخمی شوند.

العالم-سوریه

یک گروه از تروریستهای موسوم به «ارتش ملی» (وابسته به ترکیه) امروز دوشنبه با شبه‌نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه که مزدور آمریکا هستند، در شرق سوریه به جان هم افتادند.

منابع محلی حاضر در استان الحسکه به خبرگزاری اسپوتنیک گفتند که عناصر وابسته به آمریکا در محور روستای «العریشه» واقع در جنوب شهر رأس العین به مواضع عناصر ارتش ملی حمله کردند که در پی آن، چندین نفر از این عناصر کشته و زخمی شدند.

این منابع با بیان اینکه این درگیریها همچنان ادامه دارند، خبر دادند که در جریان این حملات، دو نفر از مزدوران کُرد کشته و پنج نفر دیگر هم از آنان زخمی شدند. همزمان با این درگیریها، حملات توپخانه‌ای بین طرفین از ابوراسین تا شهر تل تمر (شمال غرب الحسکه) در جریان است که باعث کوچ ساکنان محلی به مناطق امن شده است.

این حملات پس از یک دوره آتش‌بس بین طرفین در الحسکه صورت گرفته است. در کنار این درگیریها، ارتش ترکیه هم با حملات توپخانه‌ای، مواضع کُردها را در هم می‌کوبد؛ هر چند دولت سوریه تأکید دارد که حضور ترکیه و آمریکا در خاک این کشور غیر قانونی و اشغالگرانه است و باید هر چه سریعتر پایان یابد.

نظامیان ترکیه پنجشنبه گذشته از طریق یک پهپاد، یک خودروی متعلق به کُردها را در مسیر «هرمی شیخو» از توابع شهر القامشلی هدف قرار دادند. این خودرو حامل شش عنصر کُرد از جمله یک فرمانده ارشد بود. در این حمله، چهار نفر کشته و دو نفر هم به شدت زخمی شدند.

ترکیه به بهانه مبارزه با عناصر حزب کارگران کردستان، عملیاتها و حملاتی را در سوریه و عراق انجام می‌دهد. کارشناسان تأکید دارند که هدف آنکارا، بیشتر در سوریه اشغالگرانه است تا اینکه قصد مبارزه با عناصر کُرد را داشته باشد.

آمریکاییها هم بیشتر در شرق و شمال شرق سوریه مستقر هستند؛ مناطقی که بخش اعظم منابع نفتی و گازی سوریه در آن قرار دارد. آمریکا به صورت روزانه نفت سوریه را به صورت قاچاقی، غارت می‌کند و در بازارهای سیاه کردستان عراق و ترکیه به فروش می‌رساند.

فارس

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها