درخواست سوریه از سازمان ملل برای محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی

درخواست سوریه از سازمان ملل برای محکوم کردن حمله رژیم صهیونیستی
سه شنبه 17 مرداد 1402 - 13:48

سوریه از سازمان ملل و شورای امنیت خواست تا حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق در بامداد روز دوشنبه را محکوم کنند.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، دمشق از سازمان ملل و شورای امنیت خواست تا حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به حومه دمشق در بامداد دوشنبه را محکوم کرده و برای وادار کردن این رژیم به دست کشیدن از این سیاست‌های تهاجمی و پایان دادن به جنایات خود، اقدام فوری انجام دهند.

وزارت امور خارجه سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: اسرائیل حدود ساعت ۲:۲۰ بامداد روز ۷ اوت ۲۰۲۳ با هدف قرار دادن حومه دمشق از سمت جولان اشغالی مرتکب جنایتی فجیع شد.

در این بیانیه آمده است: این تجاوز به شهادت چهار نظامی سوری و جراحت چهار تن دیگر منجر شد و خساراتی را برجای گذاشت.

وزارت امور خارجه سوریه افزود: پافشاری اسرائیل در سیاست‌های تهاجمی و تروریستی خود و تجاوزات آن همزمان با عملیات حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در اراضی سوریه بار دیگر ثابت کرد که اسرائیل ابزاری برای گسترش هرج و مرج در منطقه و عامل اصلی ناامنی و ثبات در آن منطقه است.

به نقل از میدل ایست نیوز، وزارت امور خارجه سوریه تصریح کرد: دمشق این حمله تروریستی اسرائیل را که جنایت تجاوز توصیف شده و نقض فاحش قوانین بین‌المللی و حقوق بشردوستانه بین‌المللی است به شدت محکوم می‌کند و بار دیگر از سازمان ملل و شورای امنیت می‌خواهد که این تجاوز و سایر تجاوزات مستمر اسرائیل را محکوم کنند.

پربیننده ترین خبرها