جزئیات عملیات نیروی دریایی یمن که جهان را از یک فاجعه بزرگ زیست‌محیطی نجات داد

جزئیات عملیات نیروی دریایی یمن که جهان را از یک فاجعه بزرگ زیست‌محیطی نجات داد
چهارشنبه 18 مرداد 1402 - 18:19

کمیته نظارت بر اجرای توافقنامه صافر در یک کنفرانس مطبوعاتی مراحل عملیات نجات نفتکش صافر از غرق شدن در سال 2020 توسط یک گروه یمنی را اعلام کرد.

العالم – یمن

زید الوشلی رئیس کمیته نظارت بر اجرای توافقنامه صافر گفت که در سال 2020، آب به نفتکش نشت کرد که می توانست منجر به غرق شدن آن شود اما نیروی دریایی یمن آن را نجات داد.

سرتیپ منصور السعادی، رئیس ستاد نیروی دریایی ارتش یمن گفت که تیم ما در روز 28 مه 2020 متوجه نشت آب به داخل موتورخانه در عمق 12 متری شد که به همین دلیل وضعیت بسیار خطرناک بود.

وی افزود: طرح امداد و نجات شامل 3 مرحله جلوگیری موقت از نشت، بستن کامل منافذ ورودی آب و خارج کردن آب از بدنه کشتی در عمق 13 متری بود.

السعادی ادامه داد: ائتلاف متجاوز سعودی-آمریکایی با توقف پرداخت هزینه های تعمیر و نگهداری باعث بدتر شدن اوضاع کشتی شد به ویژه که محاصره یمن باعث شد نجات کشتی از غرق شدن بسیار دشوار باشد.

حسین العزی معاون وزیر امور خارجه یمن نیز با اشاره به اینکه در زمانی که مردان یمنی جهان را از یک فاجعه دریایی نجات می دادند، شورای امنیت در تلاش برای محکوم کردن ناجیان و حکومت صنعا بود لذا نیروی دریایی صنعا سوپاپ اطمینان تامین امنیت دریانوردی و محیط زیست دریای سرخ است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها