روسیه از منهدم شدن ۲۰ پهپاد اوکراینی بر فراز کریمه خبر داد

روسیه از منهدم شدن ۲۰ پهپاد اوکراینی بر فراز کریمه خبر داد
شنبه 21 مرداد 1402 - 08:01

مسکو اعلام کرد کریمه اوایل روز شنبه با ۲۰ فروند پهپاد مورد حمله قرار گرفت.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد نیروهای روس ۲۰ پهپاد اوکراینی را که بامداد روز شنبه به سمت شبه جزیره کریمه پرتاب شده بودند، منهدم کردند.

این وزارتخانه در اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام اعلام کرد این حمله تلفات جانی و خسارتی نداشته است. بر اساس این گزارش، ۱۴ پهپاد توسط سامانه‌های پدافند هوایی منهدم شد و شش فروند دیگر نیز با جنگ الکترونیک نابود شد.

هنوز مشخص نیست در حملات گزارش شده به شبه جزیره کریمه چه اماکنی هدف حمله قرار گرفته است.

سرگئی کریوچکوف، مشاور فرماندار کریمه که از سوی مسکو منصوب شده است، پیشتر گفته بود سامانه‌های پدافند هوایی در دفع حملات هوایی در بخش‌های مختلف شبه جزیره نقش دارند.

مقامات حمل و نقل کریمه در کانال تلگرامی خود اعلام کردند تردد روی پل کریمه که این شبه جزیره دریای سیاه را به منطقه کراسنودار روسیه متصل می‌کند، از ساعت 1:30 بامداد به وقت محلی حدود دو ساعت متوقف شده بود.

حملات هواپیماهای بدون سرنشین به مناطق تحت کنترل روسیه در اوکراین و خاک روسیه از زمانی که یک پهپاد بر فراز کرملین در اوایل ماه مه منهدم شد، افزایش یافته است.

اوکراین تقریباً هرگز به طور علنی مسئولیت این حملات را بر عهده نمی‌گیرد، اما گفته است که تخریب زیرساخت‌های نظامی روسیه برای ضدحمله کی‌یف بسیار مهم است.

پربیننده ترین خبرها