"کمیته 6 + 6" از مغرب اعلام کرد:

توافق گروه های لیبیایی بر سر انتخاب نخست وزیر و اعضای مجلس ملی

توافق گروه های لیبیایی بر سر انتخاب نخست وزیر و اعضای مجلس ملی
چهارشنبه 3 خرداد 1402 - 09:57

کمیته مشترکی که از طرف مجلس نمایندگان و شورای عالی دولت لیبی مسئول تهیه قوانین انتخاباتی است (6+6)، در دومین روز از نشست خود در شهر بوزنیقه مغرب (جنوب رباط پایتخت)، موفق شد به پیشرفت قابل توجهی دست یابد. این کمیته اعلام کرد درمورد نکات مربوط به انتخاب نخست وزیر و اعضای مجلس ملی به اجماع کامل رسیده است.

العالم _ لیبی

به گزارش العالم، کمیته مشترک (6+6) شامگاه سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی در پایان دومین روز از مذاکراتی که روز گذشته (سه شنبه) در بوزنیقه بین هیئت های مجلس نمایندگان و شورای عالی دولت آغاز شد، اعلام کرد که درمورد نکات مربوط به انتخاب نخست وزیر و اعضای مجلس ملی و همچنین بر سر نحوه مشارکت احزاب سیاسی در انتخابات مجلس نمایندگان از طریق لیست های حزبی یا نامزدی شخصی توافق کامل شده است.

در رأس موضوعات بحث برانگیز در جلسه کمیته مشترک، اجازه دادن به افراد دوتابعیتی، نظامی و مقامات رژیم سابق برای شرکت در انتخابات قانون اساسی و ریاست جمهوری بود.

کمیته مشترک در همین حال توانست در تعیین و توزیع کرسی‌های مجلس نمایندگان و سنا، بر اساس حوزه‌های انتخابیه، دستور العمل‌ تشکیل و تایید فهرست نامزدها، نمایندگی زنان، کنترل جرایم انتخاباتی و رویه‌های اعتراضات انتخاباتی مربوط به انتخابات نخست وزیر و مجلس های نمایندگان و سنا و نیز تعیین حق همه نامزدها برای دسترسی برابر به رسانه های دولتی و خصوصی پیشرفت‌هایی به دست آورد.

پربیننده ترین خبرها