رسانه های صهیونیست: نتانیاهو وضعیت خطرناک ارتش را پنهان می کند

رسانه های صهیونیست: نتانیاهو وضعیت خطرناک ارتش را پنهان می کند
سه شنبه 24 مرداد 1402 - 13:35

گزارش رسانه های صهیونیستی حاکی از آن است که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم اسراییل تلاش می کند تا اوضاع فاجعه بار و خطرناک ارتش را از صهیونیست ها پنهان کند.

العالم - فلسطین اشغالی

رسانه های صهیونیستی اعلام کردند که نتانیاهو در تلاش برای ارعاب مسئولان ارتش رژیم صهیونیستی است تا آنها نابسامانی ها و اوضاع موجود را از صهیونیستها پنهان کنند.

بر اساس این گزارش، نتانیاهو در برابر موانع زیادی قرار گرفته که هر کدام از آن ها می تواند به تشکیل ائتلاف منجر شود.

برخی مسئولان در موسسات نظامی اعتراف می کنند که مشکل ناکارآمدی ارتش صهیونیستی افزایش یافته است.

پیش از این «رام بن باراک» عضو کِنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی و رئیس سابق کمیته روابط خارجی و امنیت پارلمان، اذعان کرد که نخست وزیر رژیم اشغالگر بیش از همه دشمنان به این رژیم آسیب رسانده است.

بن باراک در این باره گفت: ما روی صخره نیستیم، ما در لبه پرتگاه و در حال فروپاشی هستیم، یک گروه افراطی و مافیایی قدرت را در دست گرفته و نتانیاهو را برخلاف میلش به جاهای دیوانه‌وار کشانده است. این گروه افراطی ارتش ما را متلاشی کرده و باعث از هم پاشیدن «اسرائیلی‌ها» و اقتصاد ما شده است.

وی ادامه داد: اینجا یک کابینه ویرانگر وجود دارد که تصمیم گرفت آنچه را که از ۷۵ سال پیش ثابت بود، تغییر دهد. این کابینه تصمیم گرفت این کودتا را انجام دهد و قوانین را به گونه‌ای تغییر داد که ما را به یک سیستم دیکتاتوری تبدیل کند.

بن باراک افزود: اسرائیلی‌هایی که طی سال‌های گذشته خواب بودند، از خواب برخاستند و گفتند بس است، این کودتا است، شما (کابینه) درحال پیش بردن یک کودتای خودکامه هستید.

وی اضافه کرد: این نخست وزیر متوهم در سال‌های اخیر بیش از همه دشمنان «اسرائیل» به ما آسیب رسانده و باید درک کند که در پیروی از افراط گرایان زیاده روی کرده است.

این نماینده صهیونیست همچنین هشدار داد: نمی‌توان به این شکل ادامه داد، اگر تجدید نظر نکنند، دیگر «اسرائیل» وجود نخواهد داشت.

نتانیاهو روز گذشته نیز درپی افشاگری های فرماندهان ارشد رژیم صهیونیستی مبنی بر تضعیف کارایی ارتش در سایه تمرد گروهی از نیروهای ذخیره به خاطر مخالفت با لایحه جنجال برانگیز تغییرات قضایی، به فرماندهان دستور داد که درباره کارایی ارتش حرف نزنند و یک ژنرال ارشد رژیم صهیونیستی نیز در پاسخ به نتانیاهو گفت که ارتش خدمتکار او نیست.

در مقابل، عاموس گلعاد ژنرال ذخیره ارتش و رئیس سابق واحد اطلاعات امنیتی - سیاسی وزارت جنگ و رئیس سابق بخش تحقیقات واحد اطلاعات نظامی "امان" رژیم صهیونیستی به این اظهارات نتانیاهو واکنش نشان داد و گفت: "مطمئن نیستم که این دستورات قانونی باشد. آنها به اسرائیل خدمت می کنند، به مملکت و نه پادشاه. باید هشدار دهیم و نگرانی های خود را با نخست وزیر در میان بگذاریم."

نتانیاهو یکشنبه شب با فرماندهان نظامی بویژه هرتزی هالیوی رئیس ستاد مشترک ارتش و تومر بار فرمانده نیروی هوایی جلسه داشت تا از وضعیت کارایی ارتش این رژیم اطلاع حاصل کند.

این جلسه ۴۸ ساعت پس از آن برگزار شد که نتانیاهو در کنفرانسی ویدئویی با فرماندهان نظامی، آنها بویژه تومر بار را به خاطر حرف هایش درباره تضعیف کارایی ارتش توبیخ کرد.

«هرتزی هالوی» رئیس ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی هم چند روز پیش در بازدید از پایگاه هوایی «تل نوف» گفته بود که درخواست‌ها برای نافرمانی به ارتش آسیب می‌زند.

«یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین و از سران جناح اپوزیسیون و «بنی گانتس» وزیر جنگ پیشین رژیم صهیونیستی نیز یکشنبه شب در سخنان جداگانه با حمله به نتانیاهو گفتند که او به کارآمدی ارتش این رژیم آسیب رسانده است.

بحران در درون رژیم صهیونیستی پس از اصرار کابینه نتانیاهو برای تصویب لایحه تغییرات قضایی در این رژیم شدت گرفته است. مخالفان این لایحه، آن را گام نتانیاهو برای «کودتای قضایی» توصیف می کنند. از ۳۲ هفته پیش سرزمین های اشغالی صحنه تظاهرات و اعتراضات مخالفان است.

کابینه حاکم بر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه ۲ مردادماه با حمایت نمایندگان خود در کنست، پیش نویس قانون «لغو برهان معقولیت» را در چارچوب لایحه تغییرات قضائی تصویب کرد.

پربیننده ترین خبرها