اعتصاب غذای فعالان بحرینی زندانی برای سیزدهمین روز متوالی

اعتصاب غذای فعالان بحرینی زندانی برای سیزدهمین روز متوالی
شنبه 28 مرداد 1402 - 20:55

منابع خبری امروز (شنبه) از ادامه اعتصاب غذای فعالان بحرینی زندانی برای سیزدهمین روز متوالی خبر دادند.

العالم - بحرین

بنابر گزارش منابع عربی، صدها زندانی در بحرین امروز برای سیزدهمین روز متوالی به اعتصاب غذای خود تحت عنوان «نبرد شکم‌های خالی» ادامه دادند.

شبکه المیادین گزارش داد، "زندانیان سیاسی و عقیدتی بحرینی همزمان با ادامه اعتصاب غذا، با ارسال پیامی از داخل زندان با اسرای فلسطین در زندان‌های رژیم صهیونیستی که این روزها شرایط نسبتا مشابهی را تجربه می‌کنند، اعلام همبستگی کردند."

در این پیام خطاب به اسرای فلسطین آمده است: "برادران اسیر ما، ما با شما هستیم. از رنجی که بر شما وارد می‌شود ما نیز رنج می‌بریم و در مقابل آنچه مقاومت و پایداری می‌کنید، ما نیز مقاومت می‌کنیم."

اعتصاب غذای فعالان بحرینی زندانی درحالی وارد سیزدهمین روز شده است که شنبه شب ملت بحرین در حمایت از آنان در خیابان «جد حفص» در منامه اقدام به برپایی تظاهرات کردند.

در همین حال پایگاه خبری «اللؤلؤة» بحرین نیز اعلام کرد که ۷۲۰ "زندانی سیاسی خواستار دستیابی به حداقل حقوق خود در زندان جو هستند و دست به اعتصاب غذا زدند."

به گزارش ایرنا، آیت الله شیخ «عیسی قاسم» رهبر شیعیان بحرین نیز دو روز پیش خواستار حمایت از زندانیان زندان «جو» شد که دست به اعتصاب غذا زدند.

وی تأکید کرد: "حمایت از این زندانیان وظیفه واجب مردم اعم از زن و مرد در همه سطوح است، حتی اگر اعتصاب غذا نکرده باشند. این زندانیان در راه آزادی فداکاری کرده‌اند که اکنون به خاطر آن به زندان افتاده‌اند."

پربیننده ترین خبرها