پاکستان توهین به قرآن کریم در هلند را محکوم کرد

پاکستان توهین به قرآن کریم در هلند را محکوم کرد
شنبه 28 مرداد 1402 - 23:09

پاکستان با ابراز نگرانی عمیق نسبت به اقدام شیطانی توهین به قرآن کریم، کتاب آسمانی مسلمانان در هلند، به دولت این کشور اعتراض و خواهان اقدام آن برای جلوگیری از اعمال اسلام ستیزانه شد.

العالم - آسیا

دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت پاکستان اقدام تحریک آمیز و عمیقا توهین آمیز دیگری در هتک حرمت به قرآن کریم که روز گذشته در شهر لاهه صورت گرفت را به شدت محکوم می کند.

در این بیانیه آمده است: توهین به قرآن در هلند یک اقدام عمدی بر مبنای اسلام هراسی است که به شدت احساسات نزدیک به ۲ میلیارد مسلمان در سراسر جهان را جریحه دار کرده و همزیستی مسالمت آمیز و رواداری بین ادیان الهی را تهدید می کند.

مرکز دیپلماسی دولت اسلام‌آباد اعلام کرد: اعتراض و نگرانی های عمیق پاکستان به مقامات هلند منتقل شده و ما از آنان می خواهیم که مراقب احساسات مسلمانان در سراسر جهان باشند و برای جلوگیری از چنین اعمال نفرت انگیز و اسلام هراسانه گام بردارند.

پاکستان همچنین از جامعه بین‌المللی خواست که صدای خود را علیه اسلام‌هراسی بلند کرده و به طور جمعی برای ترویج هماهنگی بین ادیان آسمانی تلاش کند.

به گزارش ایرنا، در بیانیه وزارت خارجه پاکستان افزوده شد: چنین اعمال توهین آمیزی را نمی توان تحت پوشش آزادی مشروع بیان، عقیده و اعتراض قرار داد. قوانین بین الملل کشورها را موظف می کند که از تحریک عمدی به نفرت، تبعیض و خشونت بر اساس مذهب یا عقیده جلوگیری و آن را ممنوع کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها