گسترش آتش‌سوزی جنگلی در تنریف اسپانیا هزاران نفر را مجبور به ترک خانه‌هایشان کرد

گسترش آتش‌سوزی جنگلی در تنریف اسپانیا هزاران نفر را مجبور به ترک خانه‌هایشان کرد
يکشنبه 29 مرداد 1402 - 13:26

این آتش‌سوزی هفته گذشته در یک پارک ملی کوهستانی در اطراف مرتفع‌ترین قله اسپانیا آغاز شد.

العالم - اروپا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، یک آتش‌سوزی جنگلی در جزیره تنریف اسپانیا که هزاران نفر را مجبور به ترک خانه‌های‌شان کرده، به سرعت در حال گسترش است و هوای گرم و خشک و وزش باد، تلاش‌ها برای مهار آن را با دشواری مواجه ساخته است.

اواخر روز شنبه، مرکز خدمات اورژانس منطقه اعلام کرد آتش‌سوزی اکنون ۱۰ شهر را تحت تأثیر قرار داده اگرچه ۱۱ شهر برای احتیاط تخلیه شده‌است. هنوز هیچ منطقه گردشگری مهمی تحت تاثیر قرار نگرفته است.

به دلیل بدتر شدن شرایط جوی، دستور تخلیه در روز شنبه صادر شد. رزا داویلا، رئیس دولت محلی تنریف در یک کنفرانس خبری اواخر روز شنبه آتش‌سوزی را «ویرانگر» توصیف کرد و گفت این شرایط باعث تخلیه مردم بیشتری شده است.

تا صبح روز یکشنبه، مقامات منطقه‌ای اعلام کردند ۱۲ هزار نفر تخلیه شده اند و برآورد موقت پیشین خود را که از تخلیه احتمالی ۲۶ هزار نفر حکایت داشت، اصلاح کردند.

فرناندو کلاویخو، مسئول منطقه‌ای جزایر قناری، در این خصوص گفت انتظار می‌رود روز یکشنبه برای آتش‌نشانان به دلیل شرایط نامساعد جوی، «بسیار پیچیده» باشد.

آتش‌سوزی روز چهارشنبه هفته گذشته در یک پارک ملی کوهستانی در اطراف کوه آتشفشان تید - مرتفع‌ترین قله اسپانیا - آغاز شد.

این آتش‌سوزی مساحتی بالغ بر ۸ هزار هکتار با محیطی ۷۰ کیلومتری را در بر گرفته است.

مناطق توریستی محبوب تنریف، بخشی از مجمع‌الجزایر قناری در اقیانوس اطلس، تاکنون تحت تأثیر قرار نگرفته اند و دو فرودگاه منطقه به طور عادی در حال فعالیت هستند.

گرمای سوزان و هوای خشک تابستان امسال به آتش‌سوزی‌های شدید جنگلی در اروپا و کانادا دامن زده است. آتش‌سوزی در جزیره مائویی هاوایی آمریکا نیز در اوایل ماه جاری میلادی بیش از ۱۱۰ نفر را از پای درآورد و شهر تفریحی تاریخی لاهاینا را ویران کرد.

به گفته دانشمندان، تغییرات اقلیمی به رویدادهای شدید آب و هوایی مکرر و سهمگین‌تر منجر شده است.

پربیننده ترین خبرها