پایبندی طرف افغان به بخشی از معاهده هیرمند؛

کاظمی قمی: کارشناسان ایرانی از ایستگاه آبسنجی دهراود افغانستان بازدید کردند

کاظمی قمی: کارشناسان ایرانی از ایستگاه آبسنجی دهراود افغانستان بازدید کردند
يکشنبه 29 مرداد 1402 - 18:52

نماینده ویژه رئیس جمهور در امور افغانستان با اشاره به بازدید تیم فنی ایران از ایستگاه آبسنجی دهراود افغانستان، آن را نشاه مثبتی بر آغاز تعاملات سازنده در اعتماد سازی و حسن همجواری دانست.

العالم - ایران ـ سیاسی

حسن کاظمی قمی روز یکشنبه در یادداشتی که در صفحه شخصی خود در فضای مجازی منتشر کرد، نوشت: پایبندی طرف افغان و عمل به بخشی از مفاد معاهده سال ۱۳۵۱ هجری خورشیدی رودخانه هیرمند میان دولتین که منجر به بازدید تیم فنی جمهوری اسلامی ایران از ایستگاه آبسنجی دهراود که مبنای سنجش سال آبی نرمال است، نشانه مثبتی بر آغاز تعاملات سازنده در اعتماد سازی و حسن همجواری است.

کارشناسان ایرانی هفته گذشته برای نخستین بار به ایستگاه آب سنجی دهراود در بالادست سد کجکی در افغانستان رفتند که از سال ۱۳۵۱ (سال انعقاد قرارداد) تاکنون بی سابقه بوده است و ناظران سیاسی آن را یک نقطه عطف خوب در تاریخ مناسبات آبی دو کشور و نویدبخش حل و فصل بهتر مسأله آب است.

طبق نظر کارشناسان اعزامی که جریان آب در ایستگاه آبسنجی دهراود را مشاهده و اندازه گیری نموده‌اند،(میزان جریان آب در حال عبور در مرداد ماه ۱۴۰۲) کمتر از میزان ماهانه یک سال آبی نرمال گزارش شده است.

پربیننده ترین خبرها