تشکیل اتاق عملیات مشترک عراق برای زیارت اربعین

تشکیل اتاق عملیات مشترک عراق برای زیارت اربعین
دوشنبه 30 مرداد 1402 - 00:33

دولت عراق برای تامین امنیت زائران اربعین و ارائه حداکثر خدمات به آنها، اتاق عملیات مشترکی تحت فرماندهی فرمانده کل نیروهای مسلح تشکیل داده است.

العالم - عراق

وزارت کشور عراق روز یکشنبه، برنامه‌های امنیتی و خدماتی مخصوص زیارت اربعین امام حسین علیه‌السلام برای زائران داخل و خارج عراق را تشریح کرد که طی آن یک اتاق عملیات مشترک تحت نظارت «محمد شیاع السودانی» فرمانده کل نیروهای مسلح و نخست وزیر عراق تشکیل خواهد شد.

«خالد المحنا» سخنگوی وزارت کشور عراق به خبرگزاری رسمی این کشور گفت: «از لحاظ امنیتی، عملیات پیشگیرانه و نظارت‌های هوایی صورت خواهد گرفت و هماهنگی بالایی میان تمامی سازمان‌های امنیتی از طریق اتاق عملیات مشترک تحت نظارت فرمانده کل نیروهای مسلح وجود خواهد داشت.

اقدامات آماده سازی، نشست‌ها و دیدارهایی توسط «عبدالامیر الشمری« وزیر کشور عراق به عنوان رئیس کمیسیون عالی امنیت زیارت اربعین صورت گرفته است و وی سفرهایی به جمهوری اسلامی ایران داشته تا هماهنگی مشترکی برای ورود زائران از خارج عراق از طریق گذرگاه‌های مرزی صورت بگیرد.

المحنا افزود که مقامات وزارت کشور و سازمان‌های امنیتی تلاش زیادی برای موفقیت زیارت سال جاری به کار بسته‌اند و سال جاری، زیرساخت‌ها توسعه بیشتری یافته و زائران آن را لمس خواهند کرد.

از سوی دیگر، «صادق الحسینی» فرمانده عملیات الحشد الشعبی در استان دیالی امروز (یکشنبه) از حضور پهپادها برای تأمین امنیت زائران اربعین حسینی خبر داد.

او گفت که مرحله اول تأمین امنیت زیارت اربعین آغاز شده است و همه بخش‌های الحشدالشعبی در نزدیکی مرز «المنذریه» (مرز مهران) مستقر شده‌اند تا امنیت زوار ایرانی و دیگر زائران را تأمین کنند.

به گفته این فرمانده الحشد الشعبی، علاوه بر پرواز پهپادها در آسمان منطقه، نیروهای زمینی نیز در به پایش منطقه می‌پردازند و نیروهای الحشد الشعبی تا پایان هفته به بالاترین میزان آماده‌باش خود، همزمان با افزایش ورود زائران می‌رسند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها