گزارش العالم از ورود زائران مشهدی به بصره بعد از 56 روز پیاده روی

گزارش العالم از ورود زائران مشهدی به بصره بعد از 56 روز پیاده روی
شنبه 28 مرداد 1402 - 15:50

کاروان زائران مشهد مقدس پس از سفری 56 روزه با پای پیاده وارد شهر بصره در جنوب عراق شد تا در مراسم اربعین امام حسین (ع) در شهر کربلا معلی مشارکت کنند.

العالم - ایران

فاضل البطاط خبرنگار العالم در منطقه مرزی شلمجه گزارش داد که زائران ایرانی 56 روز را با پای پیاده از مشهد مقدس سپری کردند تا از گذرگاه مرزی شلمچه وارد خاک عراق شدند.

شهر بصره نقطه شروع حرکت زائرانی است که با پیاده روی معروف خود به سمت حرم امام حسین (ع) در کربلا حرکت و در مراسم اربعین شرکت می کنند.

محسن مرادی از زائران مشهد مقدس گفت: بعد از حرکت از مشهد مقدس 56 روز پیاده روی کردیم تا به شهر بصره رسیدیم و سپس برای زیارت عازم کربلا خواهیم شد. هدف ما در این راهپیمایی بیعت با امام حسین (علیه السلام) و شهدای ایران، عراق، سوریه و قدس شریف و نیز گرامیداشت یاد و خاطره سرداران شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس است.

مجید رضایی که خود نیز از زائران مشهد مقدس است، گفت: با وجود گرمای آفتاب و طولانی بودن راه، به عشق امام حسین (علیه السلام) و پدرش بزرگوارش امیرالمومنین (علیه السلام) پیاده روی کردیم. گرمای شدید هوا بر ما اثر ندارد و در حال حرکت به سوی کربلا هستیم.»

مردم عراق با شور و شوق فراوان از کاروان زوار امام حسین (علیه السلام) استقبال کردند. همه موکب‌های بصره برای ارائه خدمات به زائرینی که از مشهد مقدس می‌آمدند، در رقابت بودند، مسابقه‌ای که نشان‌دهنده میزان برادری، همبستگی و انسجام بین مردم عراق و ایران است.

محمد خفاجی یکی از زائران از شهر اهواز گفت: وارد خاک عراق شدیم و عراقی ها به گرمی از ما استقبال و پذیرایی کردند، عراقی ها به سخاوت و مهمان نوازی معروف هستند.

کربلادر حالی که صدها زائر ایرانی به پیاده روی خود به سمت کربلای معلی قبله آزادگان جهان ادامه می دهند، هزاران نفر همچنان شبانه روز به سمت گذرگاه مرزی شلمچه هجوم می آورند تا به سوی حرم امام حسین (ع) و برادرش حضرت عباس (علیهما السلام) روانه شوند.

گرمای تابستان، زائران ایرانی را از حرکت با پای پیاده باز نمی دارد. آنها این راه دشوار را به عشق امام حسین (علیه‌السلام) بدون هیچ وقفه‌ای می پیمایند.

پربیننده ترین خبرها