آنکارا کاردار سفارت دانمارک و مشاور سفیر هلند را احضار کرد

آنکارا کاردار سفارت دانمارک و مشاور سفیر هلند را احضار کرد
دوشنبه 30 مرداد 1402 - 22:17

وزارت امور خارجه ترکیه روز دوشنبه کاردار سفارت دانمارک و مشاور سفیر هلند را در اعتراض به هتک حرمت‌های اخیر به قرآن کریم احضار کرد.

العالم - ترکیه

وزارت امور خارجه ترکیه روز دوشنبه اعلام کرد در پی هتک حرمت قرآن در دانمارک و هلند، کاردار سفارت دانمارک و مشاور سفیر هلند در آنکارا احضار شدند.

به گزارش شبکه تی‌آرتی ترکیه، منابع دیپلماتیک اعلام کردند که به این دو شخص ناخرسندی از این تجاوزهای پست ابراز شده و تاکید شده که ترکیه این اقدامات را به شدیدترین صورت محکوم می‌کند.

سه روز پیش، در ادامه توهین‌ها به مقدسات مسلمانان جهان در اروپا، «ادوین واگنسولد» رئیس یک حزب افراطی راستگرا در هلند در مقابل سفارت ترکیه در لاهه به کلام الله مجید اهانت کرد.

دولت هلند پیش‌تر اقدام این حزب در برگزاری تجمع اسلام ستیزانه روز جمعه در لاهه را که پیش از اقدام موهنانه رئیس آن مقابل سفارت ترکیه انجام شد، محکوم کرد اما مدعی شد که هیچ اختیار قانونی برای جلوگیری کردن از این تجمع ندارد.

بنا بر گزارش رسانه‌های غربی، ادوین واگنسولد یک جلد کلام الله مجید را لگدمال و پاره کرد و در این اقدام موهنانه، دو نفر دیگر هم او را همراهی کردند.

پیش از این نیز چند بار قرآن کریم توسط نژادپرستان در دانمارک مورد بی احترامی و هتک حرمت قرار گرفته بود.

در سوئد نیز تا کنون چند بار فردی به نام «سلوان مومیکا» اقدام به هتک حرمت قرآن در برابر سفارت‌های ایران، عراق، ترکیه و پارلمان سوئد کرده است. اقدامات مومیکا تحت حمایت شدید پلیس سوئد انجام شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها