رئیس پیشین کاخ سفید: ترامپ طرح فوق محرمانه جنگ با ایران را روی کاناپه در استراحتگاه گلف خود رها کرده بود

رئیس پیشین کاخ سفید: ترامپ طرح فوق محرمانه جنگ با ایران را روی کاناپه در استراحتگاه گلف خود رها کرده بود
سه شنبه 31 مرداد 1402 - 07:36

سی‌ان‌ان نیز پیشتر اعلام کرده بود به مکالمه کوتاه ترامپ دست یافته که نشان می‌دهد او اسناد طبقه‌بندی‌شده حمله به ایران را به افراد فاقد مجوز دسترسی به آنها نشان داده است.

العالم - آمریکا

به نقل از وب‌سایت پرس هرالد، مارک مِدوز، رئیس پیشین دفتر دونالد ترامپ در کاخ سفید، در پیش‌نویس کتاب خاطرات خود نوشته است دونالد ترامپ در دوران ریاست‌جمهوری خود یک طرح فوق‌ محرمانه جنگ با ایران را بر روی کاناپه‌ای در استراحتگاه گلف خود رها کرده بود.

مِدوز پیش از این به بازپرس ویژه پرونده ترامپ گفته بود این رخداد را از یک نویسنده و یک ناشر شنیده است.

رئیس پیشین دفتر ترامپ در کتاب خود تنها به این ماجرا به شکلی کوتاه اشاره کرده است زیرا این موضوع می‌تواند برای ترامپ «دردسر‌ساز» شود.

در بخشی از کیفرخواست پرونده اسناد طبقه‌بندی شده علیه ترامپ آمده است، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا تابستان دو سال پیش با خارج کردن سند فوق‌محرمانه حمله به ایران و آوردن آن به ایالت نیوجرسی، این سند را در مصاحبه‌ای برای کتاب مِدوز به نویسنده و ناشر کتاب نشان داده است.

سی‌ان‌ان نیز چندی پیش اعلام کرد به مکالمه دو دقیقه‌ای دونالد ترامپ دست یافته است که نشان می‌دهد او نه تنها اسناد طبقه‌بندی‌شده پنتاگون درباره حمله به ایران را نزد خود نگاه داشته، بلکه آنها را به افراد فاقد مجوز دسترسی به اسناد محرمانه دولتی نشان داده است.

در پیش‌نویس کتاب مِدوز آمده است: «روی کاناپه مقابل میز ترامپ،‌ یک گزارش چهارصفحه‌ای قرار دارد که ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، خودش آن را تایپ کرده و شامل نقشه او برای حمله به ایران است.»

ترامپ در مورد این طرح محرمانه بیش از آنچه تصور می‌شد «بی‌پروا» بوده در حالی که این موضوع برای دشمنان ایران بسیار حساس بوده است.

دونالد ترامپ خردادماه گذشته پس از حضور در دادگاه فدرال در شهر میامی برای تفهیم اتهام، کلیه اتهام‌های مربوط به نقض قوانین فدرال در نگهداری از اسناد محرمانه دولتی را رد کرد و خود را بی‌گناه خواند.

پربیننده ترین خبرها