شرایط آزادی ترامپ: وثیقه ۲۰۰ هزار دلاری و محدودیت فعالیت در شبکه‌های اجتماعی

شرایط آزادی ترامپ: وثیقه ۲۰۰ هزار دلاری و محدودیت فعالیت در شبکه‌های اجتماعی
سه شنبه 31 مرداد 1402 - 08:35

در قالب بخشی از یک توافق، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا نباید شاهدان، متهمان یا سایرین - از جمله فعالان شبکه‌های اجتماعی - را تهدید کند.

العالم - آمریکا

به نقل از رویترز، طبق اسناد دادگاه، تیم حقوقی دونالد ترامپ با وثیقه ۲۰۰ هزار دلاری در پرونده مداخله در انتخابات ایالت جورجیا، همراه با شرایط آزادی که شامل محدودیت‌های شدید در استفاده وی از شبکه‌های اجتماعی است، موافقت کرد.

به عنوان بخشی از شروط توافق شده، ترامپ نباید هیچ قانونی را در جورجیا یا سایر نقاط زیر پا بگذارد، باید طبق دستور در دادگاه حاضر شود، نباید در مورد حقایق پرونده با سایر متهمان - مگر از طریق تیم حقوقی‌اش - ارتباط برقرار کند، و نباید متهمان یا شاهدان را تهدید کند. این دستور تصریح می‌کند چنین ارعابی - «چه تهدید مستقیم باشد و چه غیرمستقیم» - شامل پست‌هایی در شبکه‌های اجتماعی یا بازنشر پست‌های منتشر شده توسط دیگران در این شبکه‌ها است.

شرایط رئیس‌جمهور پیشین درباره ارعاب شاهدان و سایر متهمان بسیار ملموس‌تر است و به این امر اشاره دارد که ترامپ نباید تهدیدی مستقیم یا غیرمستقیم علیه ۳۰ فرد همراه خود که هنوز محاکمه نشده اند، هیچیک از قربانیان، جامعه یا اموال مندرج در منطقه انجام دهد.

این در حالی است که دونالد ترامپ اعلام کرد روز پنجشنبه در ایالت جورجیا خود را تسلیم خواهد کرد تا با اتهام‌های ناشی از تلاش او برای تغییر نتایج انتخابات ۲۰۲۰ مواجه شود.

ترامپ در پلتفرم شبکه اجتماعی خود موسوم به Truth Social نوشت در آن روز، توسط یک دادستان چپ رادیکال منطقه، فانی ویلیس، مقامی که چهارمین کیفرخواست سال را علیه رئیس جمهور پیشین ارائه کرد، دستگیر خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها