کشته شدن 6 نظامی پاکستان در درگیری با تروریست‌ها در مرز با افغانستان

کشته شدن 6 نظامی پاکستان در درگیری با تروریست‌ها در مرز با افغانستان
سه شنبه 31 مرداد 1402 - 19:20

ارتش پاکستان از کشته شدن 6 نظامی خود در جریان درگیری با تروریست‌ها در مرز با افغانستان خبر داد.

العالم - جهان اسلام

ارتش پاکستان اعلام کرد که شماری از نیروهای مسلح این کشور و چهار تروریست در درگیری روز سه شنبه در منطقه‌ای در شمال غربی نزدیک مرز با افغانستان کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» سخنگوی ارتش پاکستان گفت که این درگیری در منطقه ناآرام قبیله‌ای «وزیرستان جنوبی» رخ داد. در این درگیری ۶ نظامی پاکستان و چهار تروریست کشته شده و ۲ تروریست نیز مجروح شدند. این عملیات در چارچوب ماموریت پاکسازی منطقه برای از بین بردن تروریست ‌ها انجام شد.

سخنگوی ارتش پاکستان گفت: «نیروهای مسلح پاکستان مصمم هستند تا تهدید تروریسم را از بین ببرند.»

بلوچستان و شمال غربی استان «خیبر پختونخوا» هم مرز با افغانستان، اخیرا شاهد افزایش چشمگیر حملات شبه نظامیان بوده‌اند.

نیروهای امنیتی پاکستان از زمان بازپس گیری «کابل» توسط طالبان در ۲ سال پیش، برای مهار موج فزاینده تروریسم تلاش می‌کنند. ده‌ها نفر پرسنل امنیتی در ماه‌های اخیر در درگیری‌ها و بمب‌گذاری‌های انتحاری کشته شده‌اند که مسئولیت بیشتر آنها را گروه «تحریک طالبان پاکستان» برعهده گرفته است.

چندی قبل نیز طی یک انفجار توسط تروریست‌های داعش ۶۳ نفر جان باختند و ۱۲۳ نفر مجروح شدند. این حمله نگرانی‌های امنیتی را پیش از انتخابات عمومی که نوامبر برگزار می‌شود، افزایش داده است.

ارتش پاکستان اعلام کرده که در عملیات ضد تروریستی در سال جاری در مجموع 160 پرسنل امنیتی کشته و ۱۳۰ نفر زخمی شده‌اند ارتش پاکستان اخیرا نیز از کمین تروریست‌ها علیه نیروهای امنیتی و کشته و مجروح شدن چند نظامی در ایالت «بلوچستان» در جنوب غربی پاکستان خبر داد

پربیننده ترین خبرها