الجزیره: ایران پهپادی را رونمایی کرد که قادر به زدن «اسرائیل» است

الجزیره: ایران پهپادی را رونمایی کرد که قادر به زدن «اسرائیل» است
چهارشنبه 1 شهريور 1402 - 10:59

شبکه انگلیسی زبان «الجزیره» در گزارشی درباره رونمایی پهپاد «مهاجر 10» نوشت که ایران از پهپادی رونمایی کرده که «قادر به حمله به اسرائیل است».

العالم - ایران

در ادامه واکنش‌های بین‌المللی به رونمایی ایران از تازه ترین دستاورد پهپادی خود، شبکه الجزیره گزارشی درباره پهپاد مهاجر ۱۰ منتشر کرد.

روز سه شنبه (دیروز) پهپاد مهاجر ۱۰ با قابلیت ۲۴ ساعت پرواز مداوم در ارتفاع ۲۴ هزار پا و شعاع عملیاتی ۲ هزار کیلومتری رونمایی شد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران به مناسبت روز «صنعت دفاعی» ضمن بازدید از نمایشگاه آخرین دستاوردهای صنایع دفاعی کشور، از پهپاد مهاجر ۱۰ رونمایی کرد.

بیشینه ظرفیت سوخت پهپاد «مهاجر ۱۰»، ۴۵۰ لیتر و بیشینه وزن محموله آن ۳۰۰ کیلوگرم است. حداکثر سرعت این پهپاد ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت بوده و قابلیت حمل انواع مهمات و بمب‌های قائم، الماس و دستواره را دارا بوده و مجهز به سامانه‌های جنگ الکترونیک و اشراف اطلاعاتی است.

شبکه انگلیسی زبان الجزیره در گزارش خود درباره رونمایی از مهاجر ۱۰ نوشت: «ایران از یک پهپاد جدید رونمایی کرده که می‌گوید قادر به زدن اهداف در اسرائیل است».

در گزارش این رسانه قطری آمده است که رئیس‌جمهور ایران و فرماندهان ارشد ارتش و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم رونمایی از مهاجر ۱۰ حضور داشتند.

الجزیره ادامه داد: «این هواپیمای تهاجمی بدون سرنشین که شبیه ام کیو-۹ ریپر (MQ-9 Reaper) ساخت ایالات متحده است... گفته می‌شود که این پهپاد توانایی حمل انواع بمب و تجهیزات ضد رادار و شناسایی را دارد».

به روایت این رسانه قطری، «به گزارش رسانه‌های وابسته به دولت ایران، آخرین نسخه مهاجر که اولین بار در طول جنگ هشت ساله با عراق در دهه ۱۹۸۰ ساخته شد، می‌تواند یک کلاهک ۳۰۰ کیلوگرمی حمل کند و با حداکثر سرعت ۲۱۰ کیلومتر در ساعت پرواز کند و ۴۵۰ لیتر سوخت نگه دارد».

شبکه الجزیره افزود: «گزارش‌های رسانه‌ای گفته‌اند که این پهپاد می‌تواند بدون توقف در ارتفاع 7000 متری تا 2000 کیلومتر حرکت کند که این بدان معناست که می‌تواند به اسرائیل برسد».

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران در مراسم رونمایی از پهپاد مهاجر 10 گفت: «یکی از مولفه‌های مهم اقتدار و قدرت ملی، توانمندی تولید و تامین ابزار و تجهیزات دفاعی است که این کار به شایستگی از سوی دست‌اندرکاران وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صورت گرفته است.

وی رونمایی از پهپاد مهاجر ۱۰ را که نمونه ارتقا یافته پهپاد مهاجر ۶ است، نتیجه خلاقیت و ابتکار دانشمندان جوان کشور دانست که باعث خوشحالی، افتخار و تقویت عزت کشور است.

فارس

پربیننده ترین خبرها