سه کشته در حمله پهپادی اوکراین به روسیه

سه کشته در حمله پهپادی اوکراین به روسیه
چهارشنبه 1 شهريور 1402 - 13:37

«ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار شهرستان مرزی «بلگورود» روسیه امروز چهارشنبه از کشته شدن سه نفر در حمله پهپادی اوکراین به یک مرکز تفریحی در این شهرستان خبر داد.

العالم - اروپا

حملات پهپادی هفته‌های اخیر اوکراین به مناطق مختلف روسیه همچنان ادامه دارد و یکی از این حملات به شهرستان مرزی، از روسیه تلفات گرفته است.

رسانه‌های رسمی و دولتی در روسیه روز چهارشنبه (امروز) به نقل از «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار بلگورود خبر دادند که حمله پهپادی اوکراین به این منطقه، مرگبار بوده است.

به گزارش شبکه راشا تودی، این مقام روس اعلام کرد که در نتیجه حمله پهپاد اوکراینی به یک مرکز تفریحی در شهرستان مرزی بلگورود، سه نفر کشته شدند.

گلادکوف خبر داد، این حمله پهپادی به یک روستای روسیه در فاصله 20 کیلومتری از مرز اوکراین انجام شد که در نتیجه آن دو مرد در صحنه جان باختند و یک مرد دیگر، کمی بعدتر در نتیجه شدت جراحات جانش را از دست داد.

به گفته فرماندار بلگورود، این حمله مرگبار، دومین حمله به همین منطقه بود. در حمله اول، تنها خسارت وارد شد و هیچ تلفاتی بر جا نگذاشته بود.

راشا تودی در پایان گزارش خود درباره حمله به این شهرستان مرزی روسیه نوشت: «حملات کی‌یف به این منطقه به یک اتفاق روزمره تبدیل شده است که شامل توپخانه، پهپاد و حملات گاه به گاه در سراسر مرز می‌شود».

این رسانه روس افزود: «بر اساس گزارش‌های فرماندار (بلگورود)، فقط در روز سه شنبه، پنج شهرک توسط پهپادها بمباران شدند. نیروهای اوکراینی برای چنین پروازهایی از پهپادهای کوچک حامل محموله‌های انفجاری سبک استفاده می‌کنند».

حمله مرگبار جدید اوکراین به بلگورود در شرایطی انجام شده که طی هفته‌های اخیر حملات پهپادی مکرر به مناطق مختلف روسیه شامل مسکو پایتخت خبرساز شده است.

بامداد روز چهارشنبه (امروز به وقت تهران)، «سرگئی سوبیانین» شهردار مسکو توضیحاتی درباره حمله پهپادی به پایتخت منتشر و اعلام کرد که دو پهپاد انتحاری اوکراینی به پایتخت روسیه حمله کردند که یکی از آنها توسط پدافند هوایی ساقط شد ولی دیگری به ساختمانی در پنج کیلومتری کاخ کرملین برخورد کرد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها