تایید کشته شدن رهبر واگنر در حادثه سقوط هواپیما/ اعلام اسامی سرنشینان جت سقوط کرده  + ویدیو

تایید کشته شدن رهبر واگنر در حادثه سقوط هواپیما/ اعلام اسامی سرنشینان جت سقوط کرده  + ویدیو
چهارشنبه 1 شهريور 1402 - 20:52

به دنبال گزارش های منتشر شده در باره سقوط هواپیمای سبک متعلق به یوگنی پریگوژین، رهبر گروه واگنر و خبرهای ضد و نقیض در باره کشته شدن وی، حالا گفته می شود که تلویزیون دولتی روسیه مرگ رهبر واگنر را تأیید کرده است.

العالم ـ‌ اروپا

گزارش های منتشر شده حاکی است که هواپیمای سبک متعلق به یوگنی پریگوژین، رهبر گروه واگنر سقوط کرده است.

پریگوژین فرمانده شرکت نظامی خصوصی واگنر است که تا چندی قبل تحت حمایت کرملین قرار داشت.

در همین زمینه سازمان هواپیمایی کشوری روسیه نیز اعلام کرد: پریگوژین در فهرست مسافران هواپیمای شخصی بود که در شمال مسکو سقوط کرد.

همچنین برخی خبرها حاکی است که تلویزیون دولتی روسیه مرگ رهبر واگنر را تأیید کرده است.

تلویزیون روسیهاز سوی دیگر در حالی که برخی رسانه‌های روسیه به نقل از تلویزیون دولتی روسیه ۲۴ خبر کشته شدن پریگوژین را گزارش دادند، برخی دیگر از رسانه‌ها می‌گویند این رسانه به مرگ رییس واگنرها اشاره نکرده بلکه تنها گزارش داده «نام او در لیست سرنشینان بوده است».واگنرمرگ «پریگوژین» تایید شد/ اعلام اسامی سرنشینان جت سقوط کرده

آژانس حمل‌ونقل هوایی فدرال روسیه اعلام کرد که یوگنی پریگوژین، رئیس گروه نظامی واگنر و دمیتری اوتکین، معاون وی سوار بر هواپیمای سقوط کرده در شهر تور بوده‌اند.
آژانس حمل‌ونقل هوایی روسیه لیست کامل افرادی که در هواپیمای سقوط کرده امبرائر در تور حضور داشتند را منتشر کرد که در آن نام سرگئی پراپوستین، یوگنی مکاریان، الکساندر توتمین، والری چکالوف، نیکولای ماتوسوف، دمیتری اوتکین و یوگنی پریگوژین دیده می‌شود.
الکسی لوشین، روستم کریموف و کریستینا راسپوپووا نیز از خدمه‌ی حاضر در این هواپیما بودند.

سقوط هواپیمای متعلق به پریگوژین در منطقه «تور» روسیه اتفاق افتاده است. گفته می شود در این حادثه ۱۰ نفر کشته شده‌اند و آن‌طور که رسانه‌های روسیه خبر داده‌اند، نام رهبر واگنر در بین سرنشینان آن دیده می‌شود.

بنابر گزارش رسانه ها، جت شخصی پرگوژین حامل ۳ خدمه و ۷ مسافر بوده است.

درهمین حال شبکه بی‌بی‌سی نیز اعلام کرد که رییس واگنرها در حادثه سقوط هواپیما کشته شده است.

کانال تلگرامی روسیه‌ای که نزدیک به واگنر است نوشته افراد مرتبط با یوگنی پریگوژین، رهبر گروه واگنر مرگ او و «دیمیتری آتکین» را تأیید کرده‌اند.
احتمال کشته‌نشدن پریگوژین

پیش از تایید خبر مرگ رهبر گروه واگنر از سوی تلویزیون دولتی روسیه،‌ وب‌سایت روسی ریدوکا در باره سقوط هواپیمای بریگوژین نوشت بود «این احتمال وجود دارد که فرمانده واگنر به دلایل امنیتی نام خود را به عنوان مسافر در هواپیما ثبت کرده و سوار هواپیمای دیگری شده باشد».

درهمین حال شبکه‌های اجتماعی روسیه اعلام کرده بودند که دومین هواپیمای شخصی پریگوژین بر فراز مسکو است. بر اساس گزارش سایت رادار پرواز، هواپیمای دوم پریگوژین بر فراز مسکو زیگزاگی حرکت می کند و رفتار بسیار عجیبی دارد، این احساس وجود دارد که خدمه نمی دانند به کجا پرواز کنند.

پریگوژین
واکنش کاخ سفید به گزارش‌ها درباره مرگ پریگوژین

کاخ سفید اعلام کرد: از گزارش‌ها درباره سقوط هواپیمای پریگوژین و مرگ او مطلع است. کاخ سفید گفته چنانچه این گزارش‌ها تأیید شوند نباید برای کسی مایه تعجب باشد.

بیانیه آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه

در بیانیه آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه در مورد سقوط هواپیما در منطقه تِوِر آمده است: کمیسیون ویژه ای برای بررسی شرایط و علل سانحه آغاز شده است.

این هواپیما متعلق به شرکت MNT-Aero LLC بود که مختص حمل ونقل تجاری است و در مسیر مسکو - سن پترزبورگ در حال پرواز بود که هفت مسافر و سه خدمه در آن حضور داشتند.

کمیسیون جمع آوری شواهد در مورد آموزش خدمه، وضعیت فنی هواپیما، وضعیت هواشناسی مسیر پرواز، کار خدمات اعزام و تجهیزات رادیویی زمینی را آغاز کرده است.

در این مرحله، متخصصان همچنین باید ابزارهای کنترل عینی را برای رمزگشایی و تجزیه و تحلیل بعدی ضبط‌های «جعبه سیاه» بیابند.

پربیننده ترین خبرها