ایکواس و راهکار نظامی در نیجر

چهارشنبه 18 مرداد 1402 - 18:02

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا هشدار داد که گروه نظامی واگنر روسیه در تلاش است تا از کودتا در نیجر سوء استفاده کند؛ وی در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که دیپلماسی بهترین راه برای حل بحران نیجر است.

العالم - آفریقا

در زمانی که نیجر در انتظار گام بعدی گروه اقتصادی غرب آفریقا ایکواس برای اقدام نظامی علیه کودتاچیان این کشور است، فشارهای بین المللی بر کودتاچیان به منظور وادار کردنشان به بازگرداندن حکومت غیرنظامیان ادامه دارد.

در این میان، بولا تینوبو رئیس جمهور نیجریه که ریاست ایکواس را به عهده دارد، اعلام کرد که دستور اعمال تحریم های جدید را از طریق بانک مرکزی نیجریه با هدف تحت فشار قرار دادن کودتاچیان نیجر صادر کرده است اما همزمان تاکید کرد که دیپلماسی بهترین راه حل است.

در این میان شورای نظامی نیجر از پذیرش هیات اعزامی ایکواس به نیامی خودداری و علت آن را بسته بودن حریم هوایی نیجر و عدم اتخاذ تدابیر لازم برای این سفر اعلام کرد.

سران کشورهای ایکواس در حال آماده شدن برای برگزاری نشستی فوق‌العاده در روز پنجشنبه در ابوجا هستند تا درباره برخورد با شورای نظامیان نیجر که ضرب‌الاجل منقضی شده در 6 اوت برای بازگشت محمد بازوم رئیس جمهور برکنار شده به قدرت را نادیده گرفته اند، بحث و تبادل نظر کنند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها