اعدام نظامیان اوکراینی به اتهام تلاش برای فرار از خدمت

اعدام نظامیان اوکراینی به اتهام تلاش برای فرار از خدمت
جمعه 3 شهريور 1402 - 21:33

ستاد فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین ۲۳ نظامی تیپ دفاع سرزمینی را پس از اینکه تصمیم به فرار از مواضع خود در نزدیکی استان خرسون گرفتند، اعدام کرد.

العالم - اروپا

به گزارش المیادین، یک مسئول در آژانس‌های مجری قانون در روسیه به نقل از یک منبع در ارتش اوکراین تأیید کرد که ستاد فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین ۲۳ نظامی این کشور را که در تیپ دفاع سرزمینی خدمت می‌کردند، به دلیل تلاش برای فرار از مواضع خود نزدیک استان خرسون اعدام کرد.

این مسئول در گفتگو با خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفت: بر اساس منابع آگاه در نیروهای مسلح اوکراین، اطلاعاتی دریافت شده است که نشان می‌دهد ۲۳ نظامی تیپ ۱۲۳ دفاع سرزمینی ارتش اوکراین در ۱۱ اوت در خرسون به علت تلاش برای ترک مواضع خود اعدام شدند.

به گفته این مسئول روس، ستاد فرماندهی نظامی اوکراین تصمیم گرفت نام این نظامیان را در فهرست افراد مفقود قرار دهد تا این جنایت پنهان بماند، اما سرویس‌های امنیتی روسیه موفق شدند اطلاعات هویتی ۱۰ نظامی را که توسط نیروهای اوکراینی اعدام شده بودند،‌ به دست آورند.

این خبر در حالی است که مقامات جمهوری دونتسک پیشتر اعلام کرده بودند که موارد فرار از خدمت نظامی در میان نیروهای ارتش اوکراین افزایش یافته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها