دوخت بزرگترین پرچم عزای امام حسین (ع) درجهان توسط مردم دیالی عراق + فیلم

دوخت بزرگترین پرچم عزای امام حسین (ع) درجهان توسط مردم دیالی عراق + فیلم
شنبه 4 شهريور 1402 - 19:33

بزگترین پرچم عزای امام حسین (ع) توسط مردم استان دیالی عراق دوخته شد.

العالم - عراق

به گزارش شبکه العهد عراق، این پرچم که کار دوخت آن از مدتی قبل آغاز شده است، به رنگ مشکی است و سه متر عرض و ۶ هزار متر طول دارد و قرار است توسط زائران اربعین حسینی که از این استان به سمت کربلای معلا حرکت می کنند، حمل شود.

«محمود جسام» که بر دوخت این پرچم نظارت داشته، گفت: مراسم حمل پرچم عزای امام حسین (ع) از دیالی تا کربلای معلا همه ساله برگزار شده است و در این مراسم همه مردم استان دیالی اعم از شیعیان، سنی‌ها، کردها و ترکمان ها شرکت داشته اند و پرچم را همراه با سایر زائران از لبنان و جمهوری اسلامی ایران از استان دیالی به سمت کربلای معلا حمل کرده اند.

1111

همچنین یکی از خیاطان که در دوخت این پرچم مشارکت داشته است، با اشاره به اینکه در سال اول طول این پرچم کمتر از هزار متر بود و سال به سال به طول آن افزوده شد، اظهار داشت: در سال گذشته طول این پرچم چهار هزار متر بود اما امسال به ۶ هزار متر افزایش یافته است و توسط مردم دیالی و زائران اربعین به شهر مقدس کربلا حمل می شود تا به دور حرم امام حسین (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) طواف داده شود.

وی گفت: من با افتخار هر ساله هزار متر از این پرچم را به طور مجانی و بدون دریافت مزد می دوزم.

به گزارش ایرنا، «محمد منصور» شیخ عشایر الصعب عراق نیز گفت: همه مردم و عشایر دیاله برای بر افراشته شدن پرچم عزای امام حسین (ع) همبستگی دارند و انشاالله در برافراشته شدن این پرچم که افتخار ما عشایر است، باقی خواهند ماند.

پربیننده ترین خبرها