کانادا: تا شکست روسیه، به اوکراین کمک می‌کنیم!

کانادا: تا شکست روسیه، به اوکراین کمک می‌کنیم!
يکشنبه 5 شهريور 1402 - 06:31

نخست‌وزیر کانادا با بیان اینکه ضدحمله اوکراین یک روند طولانی خواهد بود، گفت که نباید به روسیه اجازه پیروز شدن در این جنگ را داد.

العالم - آمریکا

همزمان با شروع انتقادهای پیدا و پنهان از ناموفق بودن عملیات‌های تهاجمی اوکراین علیه نیروهای روسیه که با عنوان «ضدحمله» توسط غرب معرفی می‌شود، کانادا بر تداوم حمایت از کی‌یف تاکید کرد.

«جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا شامگاه شنبه طی مصاحبه با شبکه «بلومبرگ» در واکنش به سوالی درباره شکست ضدحملات اوکراین، گفت اُتاوا تا زمانی که لازم باشد از کی‌یف حمایت نظامی می‌کند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، ترودو در این‌باره توضیح داد: «ما همیشه می‌دانستیم که [ضدحمله اوکراین] یک روند طولانی خواهد بود. ما برای جنگی که هر چقدر طول بکشد آماده هستیم، زیرا نمی‌توانیم و نباید اجازه دهیم روسیه پیروز شود».

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه روز شنبه اعلام کرد که از آغاز روند ضدحملات ادعایی اوکراین، کی‌یف بیش از ۴۳ هزار نفر و بیش از ۴.۹ هزار سلاح را از دست داده است. در میان تجهیزات نابود شده اوکراینی ۲۶ هواپیما، ۹ بالگرد، ۱۸۳۱ خودروی زرهی شامل ۲۵ تانک لئوپارد آلمانی، هفت تانک چرخدار اِی‌ام‌ایکس فرانسوی و ۲۱ نفربر زرهی بردلی آمریکایی وجود دارد.

پیش از این، رسانه‌های غربی نوشتند که ژنرال‌های ناتو به دنبال متقاعد کردن مقامات نظامی اوکراین برای تغییر راهبرد ضد حمله این کشور علیه روسیه هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها