تظاهرات بی سابقه در تل آویو با وجود خشونت پلیس رژیم اشغالگر

يکشنبه 5 شهريور 1402 - 10:28

تظاهرات در اراضی اشغالی علیه کابینه نتانیاهو برای سی و چهارمین هفته متوالی ادامه یافت.

العالم - فلسطین اشغالی

هزاران نفر از صهیونیست‌ها در مناطق مختلف از جمله تل آویو تظاهرات کردند و محور اصلی کبلان را که یگان های پلیس اشغالگران به طور گسترده در آنجا مستقر شده اند، بستند.

پلیس رژیم اشغالگر بنا به دستور بن گویر وزیر افراطی به اصطلاح امنیت داخلی کابینه نتانیاهو برای متفرق کردن تظاهرکنندگان به زور متوسل شد.

پلیس رژیم اشغالگر برای متفرق کردن تظاهرکنندگان از باتوم و ماشین های آب پاش و بمب های صوتی و حاوی گاز استفاده کرد.

درجریان متفرق کردن تظاهرات در اراضی اشغالی درگیری هایی میان تظاهرکنندگان با پلیس رژیم اشغالگر به وقوع پیوست که طی آن صدها نفر زخمی و تعدادی بازداشت شدند.

تظاهرات بر عمق بحران سیاسی درداخل و خارج از اراضی اشغالی افزوده است و موجب اختلافات و شکاف هایی در سطح رسمی و احزاب شده است.

این درحالیست که اوضاع در مرزهای شمالی اراضی اشغالی ناآرام است و مقاومت در جنوب لبنان شدت گرفته است و مقاومت در منطقه جنوبی مرز با باریکه غزه تحت محاصره پیشرفت کرده است که با اجرای عملیات متعدد موجب هلاکت و زخمی شدن چند صهیونیست شده است.

این وضعیت بر اوضاع اقتصادی نیز تاثیرگذار بوده و به اصطلاح بانک مرکزی اسرائیل را وادار کرده است تا برای چندمین بار بهره ها را افزایش دهد.

به اعتقاد بسیاری از ناظران و کارشناسان ،‌ بازتاب های بحران سیاسی و دستپاچگی کابینه راستگرا و افراطی نتانیاهو درداخل و خارج از اراضی اشغالی از عمر این دولت خواهد کاست.

پربیننده ترین خبرها