تداوم تظاهرات علیه کابینه نتانیاهو؛ کابینه اشغالگران در آستانه انفجار داخلی

يکشنبه 29 مرداد 1402 - 14:42

هزاران صهیونیست در تل آویو و ده ها منطقه دیگر برای سی و سومین هفته پیاپی در اعتراضات به تغییرات قضایی تظاهرات کردند.

العالم - فلسطین اشغالی

در سی و سومین هفته تظاهرات علیه تغییرات قضایی در رژیم صهیونیستی تل آویو صحنه گسترده ترین تظاهرات بود.

پلیس محور اصلی خیابان کبلان را بست و در راستای دستورات بن گویر، وزیر افراطی امنیت داخلی این رژیم، با توسل به زور و خشونت سعی کرد تظاهرات را سرکوب کند.

احمد الصفدی، کارشناس مسائل رژیم صهیونیستی به شبکه خبری العالم گفت: تظاهرات علیه نتانیاهو حتی با وجود تصویب قوانین جدید برای سلب اختیارات دیوان عالی با تمام توان ادامه دارد و ساکنین سرزمین های اشغالی نشان دادند که عزم خود را برای براندازی کابینه راستگرای افراطی نتانیاهو جزم کرده اند.

همزمان با ادامه تظاهرات، نظرسنجی ها هم حکایت از کاهش محبوبیت نتانیاهو و احزاب راستگرای افراطی دارد. این در حالی است که افزایش عملیات های گروه های فلسطینی و افزایش قدرت مقاومت و ناکامی دستگاه های امنیتی رژیم اشغالگر در سرکوب آنها، کابینه رژیم اشغالگر هم بیش از پیش گرفتار بحران های سیاسی و امنیتی می شود.

راسم عبیدات، نویسنده و تحلیلگر مسائل سیاسی به شبکه العالم گفت: تصور من این است که کابینه رژیم اشغالگر در آستانه انفجار داخلی است؛ نتانیاهو در برابر یهودیان افراطی فاشیست به زانو در آمده است و مواضع آنها در کنار فشارهای خارجی مخالفان کابینه و آمریکا و برخی کشورهای اروپایی محدودیت های زیادی برای او ایجاد کرده است.

ظرف روزهای آینده و همزمان با پایان تعطیلات، پارلمان این رژیم قوانینی را مطرح خواهد کرد که در آن، یهودیان مذهبی موسوم به حریدیم، از خدمت سربازی معاف خواهند شد؛ این امر به بحران داخلی این رژیم، دامن خواهد زد.

استقرار گسترده نیروهای امنیتی و جدا کردن محل های تجمع معترضان توسط پلیس این رژیم به دستور بن گویر، دلیلی است بر احساس ناامنی در دستگاه های امنیتی رژیم و ترس آنها از حمله معترضان به مقرهای رسمی این دستگاه ها.

پربیننده ترین خبرها