تنهاتر از مسیح ... روایتی دردناک در تاریخ!

يکشنبه 5 شهريور 1402 - 12:28

در ماه محرم و با نزدیک شدن به اربعین امام حسین (ع) این روزها نمایشی به نام «‌تنهاتر از مسیح» روزانه در دو سانس در سالن «بوستان ولایت» در تهران به روی صحنه می رود.

العالم - ایران / سیاسی

موضوع این نمایش درباره امام حسین (ع)‌ است و این نمایش بین این موضوع و حوادث دوران گروه تروریستی داعش ارتباط برقرار می‌کند.

«تنهاتر از مسیح» عنوان این نمایش است که فصل چهارم آن اجرا می شود و هر بار مسائل و موضوعاتی جدید را به مخاطبان ارائه و حوادث عاشورا را به آن ها منتقل می‌کند و به بیننده اجازه می‌دهد که از نزدیک این حادثه تاریخی را زندگی کند و واقعیت آن را لمس کند.

«حسن بذرا» نویسنده و کارگردان این نمایش گفت: مهم ترین پیام این واقعه و این نمایش، انتقال مظلومیت و عصمت اهل بیت (علیهم السلام) و رویارویی حق با باطل و درنهایت آزادی است که با ظهور امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف تحقق می یابد.

این نمایش با تصاویری از واقعه غدیر آغاز می شود و تا واقعه کربلا ادامه پیدا می کند و حوادثی که در روز طف اتفاق افتاد، این نمایش همچنین شهادت حضرت علی اکبر و قاسم پسر امام حسین مجتبی(ع) را نمایش می دهد تا به شهادت اباعبدالله الحسین برسد و همه تصاویر این نمایش را همگی از زمان کودکان از طریق مرثیه ها و مجالس عزاداری حسینی دیده اند واحساس عجیبی به حضار دست می دهد.

«محمدرضا» بهنام بازیگر این نمایش گفت: من نقش حضرت عباس (علیه السلام) را در این نمایش بازی می کنم و تلاش می کنیم که به ببینده آنچه را که در واقعه کربلاء اتفاق افتاد، منتقل کنیم تا این واقعه را از نزدیک لمس کند.

«میلاد کاظمی» دیگر بازیگر این نمایش گفت: من نقش شمر را در این نمایش بازی کردم و در این نمایش خواستیم که مظلومیت اهل بیت علیهم السلام را دربرابر ظلم ارتش یزید بن معاویه نشان بدهیم.

پرده‌ها به بالا می رود و به طور مستمر پایین می آید و در هر بخش از بخش های نمایش مصیبتی از مصیبت ها را به تصویر می کشد.

این نمایش همچنین سخنرانی حضرت زینب سلام الله علیها را نقل می کند و سپس تصاویر پایانی مربوط به جنایت های گروه تروریستی داعش است كه دنباله روی معاویه و یارانش هستند و در نهایت هم نمایش با ظهور امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف به پایان می رسد.

پربیننده ترین خبرها