آغاز به کار دومین کنفرانس بین‌المللی «ندای اقصی» در کربلا

يکشنبه 5 شهريور 1402 - 22:13

دومین کنفرانس بین المللی ندای اقصی تحت عنوان "امام حسین (ع) و قدس" به منظور تقویت همبستگی بین‌المللی با آرمان فلسطین در شهر کربلای معلی در عراق آغاز به کار کرد.

العالم - عراق

در این کنفرانس که در حرم مطهر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) برگزار شده است، علما، اندیشمندان و سیاستمداران بیش از 60 کشور جهان حضور دارند.

عبدالله کتمتو، هماهنگ کننده مجمع علمای فلسطین گفت: علمای 62 کشور در این کنفرانس حضور دارند، تعداد شرکت کنندگان بیش از 235 نفر است، همه آمده‌اند که بگویند ما با انقلاب امام حسین (ع) و انقلاب فلسطین هستیم و برای پیروزی و تحقق عدالت با یکدیگر همبستگی داریم.

شیخ اسلام محمد دستیار مفتی اعظم روسیه نیز گفت: اقصی و قدس موضوعی است که باید همیشه و در همه جا و در همه کشورهای جهان آن را احیا کنیم، در این میان مردم عراق در روند احیای آن سهیمند که مایه خوشحالی ماست.

شرکت کنندگان در این کنفرانس درباره تهدید علیه مسجد الاقصی و تلاش برای یهودی سازی قدس و اوضاع اسرای در بند رژیم صهیونیستی و نقض حقوق آنان نیز بحث و گفت و گو کردند.

آنتونیوس عکاوی روحانی مسیحی گفت: کربلا صعود به اوج است و ما فلسطین را اینگونه می بینیم.

مادر ضیاء الاغا اسیر فلسطینی گفت: اسرا در زندان ها هستند و خانواده های آنها در این کنفرانس حضور دارند، از خداوند متعال می خواهم به مساله اسرا، اقصی و قدس عنایت فرماید.

هدف این کنفرانس، به گفته برگزارکنندگان آن، تبیین انقلاب حسینی و نبرد آن برای اصلاح امت اسلام، مقابله با باطل و پیوند دادن آن با صد سال تعدی استعماری صهیونیستی علیه فلسطین است.

پربیننده ترین خبرها