مشارکت 20 هزار نیروی عراقی در تامین امنیت زیارت اربعین

مشارکت 20 هزار نیروی عراقی در تامین امنیت زیارت اربعین
يکشنبه 5 شهريور 1402 - 22:45

فرمانده عملیات مشترک عراق خبر داد که بیش از 20 هزار نفر از نیروهای امنیتی این کشور در طرح تامین امنیت زائران اربعین امام حسین علیه‌السلام مشارکت دارند.

العالم - عراق

سرلشکر «تحسین الخفاجی» فرمانده عملیات مشترک عراق روز یکشنبه گفت که بیش از 20 هزار نیروی امنیتی عراق در تامین امنیت زائران اربعین امام حسین علیه‌السلام مشارکت دارند.

وی که با خبرگزاری رسمی عراق صحبت می‌کرد، گفت: «بیست هزار نفر از ارتش، پلیس، الحشد الشعبی و دیگر سازمان‌های امنیتی نظیر اطلاعات، امنیت ملی و سازمان‌های اطلاعاتی در این طرح مشارکت دارند».

الخفاجی اضافه کرد: «این طرح با حمایت نیروی هوایی خواهد بود و بخش عمده‌ای از مساحت عراق که در محورهای زیارت قرار دارد از جمله بصره در جنوب و همچنین مناطق شمالی عراق به سوی کربلا، تحت پوشش طرح امنیتی قرار خواهند گرفت».

دیروز نیز «مهدی الفکیکی» مشاور وزیر کشور و رئیس کمیته اربعین عراق گفت که طرف ایرانی و عراقی تمهیدات لازم برای ورود زائران ایرانی به کربلا را فراهم کرده‌اند.

مشاور وزیر کشور عراق در این باره گفت: «ما در کمیته عالی اربعین عراق که وزیر کشور مسئولیت آن را برعهده دارد و من به نمایندگی از طرف او ریاست آن را به عهده گرفته‌ام، تمام نشست‌های [مورد نیاز] با طرف ایرانی را برگزار کرده‌ایم و اکنون در مرحله اجرا قرار داریم. تمام گذرگاه‌های مرزی آماده استقبال از زائران هستند و از شش روز پیش زائران حرکت خود را به سمت خاک عراق آغاز کرده‌‌اند».

پربیننده ترین خبرها