«یدیعوت احرونوت» گزارش داد؛

افزایش شدید درخواست نیروهای اشغالگر برای تایید معلولیت یا صدمه‌دیدن در جنگ

افزایش شدید درخواست نیروهای اشغالگر برای تایید معلولیت یا صدمه‌دیدن در جنگ
سه شنبه 7 شهريور 1402 - 14:44

خبرنگار نظامی روزنامه «یدیعوت احرونوت» صبح امروز (سه شنبه)‌ اطلاعاتی را فاش کرد که نشان می دهد تعداد درخواست های مربوط به گرفتن تایید از وزارت جنگ درخصوص صدمه دیدن درجنگ و معلول شدن به خاطر فعالیت نظامی به شدت افزایش یافته است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری فلسطینی شهاب، موسی یهوشع نوشت : بعد از اقدام یک سرباز اسرائيلی به نام «ایتسک سعیدیان» به خودسوزی در یک سال و نیم پیش در اعتراض به مخالف بخش تعیین صلاحیت وزارت جنگ در به رسمیت شناختن وی به عنوان آسیب دیده جنگی پس از مشاهده تصاویر دردناک در جنگ علیه غزه در سال ۲۰۱۴ ، این پدیده گسترش یافته است.

یهوشع به نقل از کارکنان بخش در وزارت جنگ نوشت که آن ها در نهایت مجبور می شوند که به خاطر اعمال فشار سربازان با درخواست های آنان موافقت کنند.

وی همچنین از انباشته شدن مشکلات بخش های مخصوص به رسیدگی به امور سربازان خبر داد و گفت تعداد سربازانی که اقرار رسمی درخصوص آسیب دیدن در جنگ دریافت می کنند، سالانه بین ۲۰ تا ۲۵ نفر است، اما اکنون هر ماه ۳۰ درخواست به این بخش ارائه می شود.

وی ادامه داد: از زمان شروع سال کنونی با ۲۵۰۰ درخواست موافقت شده است و این میزان ، ۵ برابر تعدادی است که در سال ۲۰۲۲ مورد موافقت قرار گرفته بود.

پربیننده ترین خبرها