"آزادسازی دوم"... مقاومت، تروریسم را شکست می دهد

سه شنبه 7 شهريور 1402 - 16:38

هفده سال پس از پیروزی بزرگ مردم و مقاومت لبنان در آزادسازی جنوب این کشور از چنگال اشغالگران اسرائیلی ، لبنان در مرحله «آزادسازی دوم» قرار گرفت، یک پیروزی بزرگ دیگر با آزادسازی حومه شرقی مرز لبنان و سوریه از دست گروه های تروریستی در یک عملیات نظامی ویژه با همکاری ارتش لبنان رقم خورد.

العالم نظرکده

وسیم بزی، پژوهشگر سیاسی در گفت وگو با برنامه «مع الحدث» در شبکه خبری العالم گفت: همدستان تروریست ها در داخل لبنان، همچنان ادبیاتشان تغییر نکرده و همچنان با طرح های منطقه ای تروریست ها در ارتباط هستند.

تروریسم هنوز به عنوان ابزاری در البادیه سوریه برای توجیه ماندن اشغالگر امریکایی جهت چپاول سوریه و ثروتهایش استفاده می شود و این مساله ای است که سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان نیز برآن تاکید کرده است.

بزی افزود: چند روز پیش شاهد هدف قرار دادن یکی از تروریست های مسئول بمب گذاری منطقه حرم حضرت زینب(س) در دمشق بودیم که زمانی که نیروهای امنیتی وی را یافتند، خود را از طبقه هفتم محله السلام ، خود را به پایین پرتاب کرد. بیانگر پیشینه این پروژه تروریستی است که با اراده و جانفشانی های مقاومت و ارتش سوریه شکست خورد.

خالد العبود، نماینده مجلس سوریه نیز به نوبه خود به سخنان سید حسن نصرالله اشاره کرد که گفته بود ارتش لبنان در لحظه ای که اجازه حضور یافت، کارش را به خوبی انجام داد و با فرزندان مقاومت یا فرزندان ارتش سوریه تفاوتی نداشت.

وی افزود: بزرگترین دستاورد نه تنها در آزادسازی اتفاق افتاد، بلکه نیروی مقاومت، ارتش عربی سوریه، ارتش لبنان، الحشد الشعبی و گروه های دیگر در عراق و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ایران، و نیروهای مختلف مقاومت فلسطینی درباره نقشه نظامی میدانی صحبت می کنند که به دور از همه این پیروزی ها ، این دستاورد نظامی میدانی را به دست آورد، دستاوردی که رژیم اسرائیل از آن هراس دارد.

عبود افزود : هر آنچه که ما در این لحظه مشاهده می کنیم ، به این نقشه نظامی و امنیت رژیم اسرائیل مربوط می شود. و بدان معناست که آمریکا دیگر به کنترل منطقه و رهبری جهان فکر نمی کند.

وی اظهار داشت : امریکا در صدد متلاشی کردن این نقشه نظامی میدانی برای تضمین امنیت رژیم صهیونیستی است چه با اشغال سوریه یا حوادث السویدا و حملات به کرانه باختری و تهدید حزب الله، و ایجاد برخی از هرج و مرج ها در لبنان و جاهای دیگر، همه اینها با هدف از بین بردن نقشه این نهاد نظامی قدرتمند است که آمریکا را ناکام گذارد.

به برکت این جانفشانی ها و دستاوردهای مقاومت، دومین آزادسازی به وقوع پیوست، زیرا این درگیری ها با مراحل مختلف و نتایجش ثابت کرد که مقاومت، در هر شرایط و زمانی، مایه قوت قلب لبنان است.

پربیننده ترین خبرها