سازمان ملل: درگیری در منطقه امهارا در اتیوپی دست‌کم ۱۸۳ کشته برجای گذاشته است

سازمان ملل: درگیری در منطقه امهارا در اتیوپی دست‌کم ۱۸۳ کشته برجای گذاشته است
سه شنبه 7 شهريور 1402 - 17:38

این رقم، جامع‌ترین آمار مستقل کشته‌شدگان تا امروز را در درگیری‌های یک ماه اخیر ارائه می‌دهد.

العالم - آفریقا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از رویترز، دفتر حقوق بشر سازمان ملل روز سه‌شنبه اعلام کرد درگیری بین ارتش اتیوپی و شبه‌نظامیان در منطقه امهارا دست‌کم ۱۸۳ کشته برجای گذاشته است؛ رقمی که جامع‌ترین آمار مستقل کشته‌شدگان تا امروز را در درگیری‌های یک ماه اخیر ارائه می‌دهد.

سازمان ملل در بیانیه خود افزود، در شرایط اضطراری که دولت برای مقابله با خشونت‌ها وضع کرد، بیش از ۱۰۰۰ نفر در سراسر کشور دستگیر شده‌اند که بیشتر آنها جوانانی از نژاد امهارا هستند.

سخنگوی دولت اتیوپی بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر در این خصوص پاسخ نداد.

این درگیری با اتهامات بسیاری در امهارا، دومین منطقه پرجمعیت اتیوپی، مبنی بر تلاش دولت برای تضعیف امنیت آن منطقه تشدید شده است. دولت این اتهام را رد می کند.

نیروهای دولتی اوایل این ماه پس از یک بار وادار شدن به عقب‌نشینی توسط شبه نظامیان، شهرهای بزرگ و نواحی روستایی منطقه را بازپس گرفتند، اما درگیری ادامه یافت.

در بیانیه سازمان ملل آمده است: «در شرایطی که نیروهای فدرال حضور خود را در برخی شهرها تقویت کردند و شبه‌نظامیان فانو به مناطق روستایی عقب نشستند، ما از همه بازیگران می‌خواهیم که کشتار، سایر تخلفات و سوء استفاده‌ها را متوقف کنند».

دو پزشک گفتند در درگیری‌های جدیدی که روز یکشنبه در شهر «دبره تابور» رخ داد، دست‌کم چهار نفر کشته شدند.

یکی از پزشکان گفت درگیری‌ها حدود یک هفته پس از ورود ارتش اتیوپی به شهر آغاز شد. هر دو به دلایل امنیتی به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها