تصمیم نمایندگان ارشد جمهوری‌خواه برای آغاز استیضاح بایدن در سپتامبر

تصمیم نمایندگان ارشد جمهوری‌خواه برای آغاز استیضاح بایدن در سپتامبر
چهارشنبه 8 شهريور 1402 - 03:10

منابع مطلع جمهوری‌خواه می‌گویند که سران این حزب در مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارند در ماه آینده میلادی تحقیقات استیضاح رئیس جمهور این کشور را آغاز کنند.

العالم-آمریکا

منابع مطلع به شبکه «فاکس نیوز» گفتند که سران جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا امیدوارند طرح‌های تحقیقاتی برای استیضاح «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور را در ماه آینده اجرا کنند.

یک نماینده جمهوری‌خواه که خواست نامش فاش نشود، گفت که «کوین مک کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه دوشنبه در گفتگوی تلفنی با قانونگذاران جمهوری‌خواه گفته که تحقیقات استیضاح «پیشرفت طبیعی تحقیقات ما است که در حال انجام است».

به نوشته فاکس‌نیوز، این قانونگذار توضیح داد که «جیم جردن» رئیس کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا، پیشتر در تماسی به اعضا اطلاع داده که مک‌کارتی پیشنهاد کرده است تا مجلس نمایندگان در ماه آینده به آغاز تحقیقات استیضاح رأی دهد.

به گزارش فارس وی در ادامه افزود: «آنچه جیم جردن گفت این بود که مک کارتی به او گفته که در ماه سپتامبر وارد میدان می‌شود».

یک منبع مطلع دیگر نیز به فاکس نیوز خبر داد که رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به چند نماینده جمهوری‌خواه گفته که تحقیقات کنگره برای انجام تحقیقات استیضاح بایدن در پاییز و پس از بازگشت قانونگذاران از تعطیلات شتاب کافی دارد.

با این حال فاکس‌نیوز گزارش داد که هیچکدام از جمهوری‌خواهان مطمئن نیستند که تلاش‌ها برای استیضاح بایدن موفق خواهد شد.

این منبع همچنین اظهار داشت که برخی استدلال‌ها وجود دارد مبنی بر اینکه نیازی به ر‌أی‌گیری برای صدور مجوز تحقیقات استیضاح وجود ندارد.

این در حالی است که پیشتر گفته شده بود مک‌کارتی به دلیل نگرانی از خطر استیضاح رئیس جمهور آمریکا برای تضعیف تحقیقات کنگره، با آن مخالفت کرده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها