تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور در لبنان

تأکید امیرعبداللهیان بر تسریع فرآیند انتخاب رئیس‌جمهور در لبنان
پنج‌شنبه 9 شهريور 1402 - 18:36

وزیر امورخارجه در بدو ورود به بیروت همه طرف‌های لبنانی را به تفاهم از طریق گفت‌وگو دعوت و بر تسریع در انتخاب رئیس‌جمهور در این کشور تأکید کرد.

العالم - لبنان

«حسین امیرعبداللهیان» پس از ورود به بیروت در کنفرانس خبری با اشاره به اهداف سفرش به لبنان در جمع خبرنگاران، گفت: جمهوری اسلامی ایران جز خیر و صلاح و ثبات و آرامش برای لبنان نمی‌خواهد. در گفت‌وگو با مقامات عالی‌رتبه لبنان، از آنها دعوت خواهم کرد از طریق تفاهم‌ و گفت‌وگو هر چه سریع‌تر نسبت به انتخاب رئیس جمهور اقدام کنند.

وزیر امور خارجه با تأکید بر اینکه این مردم و رهبران فهیم لبنان هستند که باید نسبت به انتخاب رئیس‌جمهور تصمیم بگیرند، گفت: معتقد هستیم که رهبران و مردم لبنان از درایت لازم برای اتخاذ تصمیم سیاسی در انتخاب رئیس جمهور و تکمیل این وضعیت سیاسی برخوردار هستند و ما همواره بهترین‌ها را برای دولت، ملت، ارتش و مقاومت لبنان از خدای سبحان خواستاریم.

امیرعبداللهیان از همه کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خواست تا در چارچوب همکاری‌های همه جانبه اقتصادی و تجاری به بهبود وضعیت اقتصاد لبنان کمک کنند.

وی همچنین تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هم حمایت‌های قوی خود نسبت به از لبنان را ادامه خواهد داد.

امیرعبداللهیان همچنین درباره رایزنی‌های خود با مقامات عربستان سعودی هم گفت: طبعاً در گفتگوهایی که با مقامات عربستان سعودی انجام شد ما عبارات مثبت و سازنده‌ای را از آنها درباره کمک به وضعیت لبنان شنیدیم.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها