برگزاری مراسم چهل و پنجمین سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر

پنج‌شنبه 9 شهريور 1402 - 23:18

جنبش امل و مردم لبنان، مراسم چهل و پنجمین سالگرد ناپدید شدن امام موسی صدر و دو همراهش را در بیروت با حضور گسترده حامیان جنبش و شماری از وزرا، نمایندگان، شخصیت‌های سیاسی و احزاب لبنانی و فلسطینی و خانواده امام صدر لبنانی برگزار کردند.

العالملبنان

نبیه بری رئیس مجلس نمایندگان نیز در سخنانی در این مراسم بر اصول امام موسی صدر در مقاومت و حفظ حاکمیت تاکید کرد و گفت: هر لبنانی موظف است در دفاع از سرزمین و ثروت خود مقاومت کند، بار دیگر درخواست خود برای حل بحران ریاست جمهوری را مطرح کرد.

نبیه بری گفت: ضرورت دستیابی به یک اجماع ملی منجر به انتخاب رئیس جمهوری می‌شود که همه را گردهم میاورد نه تفرقه بیافکند، رئیس جمهوری که دارای هویت مسیحی و همچنین اسلامی باشد و پیش از هر چیز دارای هویت ملی باشد.

محمد رعد، رئیس تشکل وفاداری به مقاومت، تأکید کرد: پس از 45 سال همچنان تأکید می کنیم که آرمان امام صدر نمی میرد، زیرا این اصول، شور و شوق کسانی را که آرزوی تغییر، پیشرفت و رهایی از چنگال وابستگی و بی عدالتی دارند، برمی انگیزد.

شرکت کنندگان در این مراسم بر نقش پیشگامی امام صدر در سطح ملی و مقاومت تاکید کردند.

امام صدر 31 آگوست 1979، پس از سفر به لیبی با دو همراهش، در اوج انتشار اطلاعات ضد و نقیض درباره سرنوشت ایشان، ناپدید و ارتباط با وی قطع شد.

شایان ذکر است امام صدر در ایجاد تشکیلات برای مقاومت در برابر اشغالگری نقش بسزایی داشت و علاوه بر طرح شعار محرومیت زدایی لبنانی ها و حمایت مطلق از آرمان فلسطین در تشکیل مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان نیز نقش اساسی داشت.

پربیننده ترین خبرها