دختران ایران بر بام تکواندو نونهالان جهان

دختران ایران بر بام تکواندو نونهالان جهان
جمعه 10 شهريور 1402 - 14:58

تیم تکواندو دختران ایران بالاتر از همه رقبا عنوان قهرمانی مسابقات نونهالان جهان را به خود اختصاص داد.

العالم - ایران - ورزشی

ششمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی نونهالان جهان که با حضور ۶۲۲ تکواندوکار از ۷۳ کشور جهان دوشنبه ششم شهریورماه به میزبانی بوسنی و هرزگوین در هتل «هیلز» شهر سارایوو آغاز شده بود، شامگاه پنجشنبه نهم شهریورماه با قهرمانی تیم دختران ایران به پایان رسید.

شیردختران آینده ساز تکواندو ایران با کسب سه مدال طلا و سه نقره بالاتر از همه مدعیان برای سومین دوره متوالی عنوان قهرمانی جهان را به خود اختصاص دادند. کره جنوبی نایب قهرمان شد. قزاقستان، کرواسی و ایتالیا هم عناوین سوم تا پنجم را کسب کردند.

روژان صوفی، حنا زرین کمر و سیده کیمیا محمدی سه مدال طلا، آیلا جلیلی، کوثر اوجاقلو و هلیا ابراهیمیان هم سه مدال نقره تیم بانوان ایران را به دست آوردند.

در بخش پسران قزاقستان قهرمان شد. ازبکستان عنوان نایب قهرمانی را کسب کرد. ایتالیا، کره جنوبی و تیم ملی ایران با یک طلا و دو برنز عناوین سوم تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

محمد حسین تقی پور تنها طلای تیم ملی ایران در بخش پسران را به خود اختصاص داد. سید میرعباس حسینی فر و یاسان جعفری هم دو مدال برنز کسب کرده اند.

هدایت تیم ملی در رقابت‌های جهانی به عنوان سرمربی برعهده نیلوفر صفریان بود. پروین کشاورز و سیده فاطره مطهری نیز به عنوان مربی وی را یاری دادند. در گروه پسران نیز محمد عزیزی سرمربی بود؛ یوسف جنگجو و محمد علوی او را به عنوان مربی همراهی کردند.

پربیننده ترین خبرها