امیرعبداللهیان: نشست آتی سران اکو فرصتی برای تقویت همگرایی است

امیرعبداللهیان: نشست آتی سران اکو فرصتی برای تقویت همگرایی است
جمعه 10 شهريور 1402 - 16:01

وزیر امور خارجه در پیامی ضمن امیدواری نسبت به جهش در توسعه روابط ایران و ازبکستان، نشست آتی سران اکو در این کشور را فرصتی مهم برای تقویت همگرایی خواند.

العالم - ایران

حسین امیرعبداللهیان و «بختیار سعیدوف» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ازبکستان ششم شهریور ماه در نشستی وبیناری ضمن مرور روابط دو کشور، در خصوص برگزاری اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) در آبان ماه سال جاری در ازبکستان بحث و تبادل نظر کردند.

در همین خصوص حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس با تبریک سالگرد استقلال ازبکستان به ملت و دولت این کشور نوشت: سالگرد استقلال ازبکستان را به ملت، دولت و «بختیار سعیدوف» وزیر خارجه ازبکستان تبریک می‌گویم.

۳۱ آگوست سالگرد استقلال ازبکستان است.

وزیر امور خارجه در این پیام افزود: امید است در پرتو اراده و همت دو کشور شاهد جهش در توسعه روابط باشیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی نشست آتی سران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در ازبکستان را مورد اشاره قرار داد و گفت: اجلاس آتی سران اکو در ازبکستانن فرصت مهمی برای تقویت همگرایی و زمینه سازی در جهت گسترش مشارکت حداکثری به نفع منطقه خواهد بود.

به گزارش فارس، اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) در آبان ماه سال جاری در ازبکستان برگزار خواهد شد.

پانزدهمین نشست سران اکو آذر ۱۴۰۰ در عشق آباد پایتخت ترکمنستان برگزار شده بود.

علاوه بر این، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی نیز در پیامی فراررسیدن سالگرد استقلال ازبکستان را به رئیس جمهور و مردم این کشور تبریک گفت. وی در این پیام ابراز امیدواری کرد در پرتو مساعی مشترک، روابط دو کشور بیش از پیش شاهد گسترش روزافزون در راستای منافع متقابل و توسعه صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی باشد.

فارس

پربیننده ترین خبرها