واکنش نیکی هیلی به «مکث‌های طولانی مدت» رهبر اقلیت سنا

واکنش نیکی هیلی به «مکث‌های طولانی مدت» رهبر اقلیت سنا
شنبه 11 شهريور 1402 - 03:10

نامزد جمهوریخواه ریاست جمهوری آمریکا، به «مکث‌های طولانی مدت» اخیر میچ مک کانل رهبر اقلیت سنا در حین سخنرانی اشاره کرد و آن‌ها را «غم انگیز» خواند و هشدار داد که «سیاستمداران آمریکایی باید بدانند چه زمانی صحنه را ترک کنند».

العالم-آمریکا

هیلی، ۵۱ ساله به شبکه فاکس نیوز گفت که قدیمی‌ترین سیاستمدار جمهوری خواهان در سنا به طرز تحسین برانگیزی خدمت کرده است، اما زمان آن فرا رسیده است که مک کانل ۸۱ ساله و دیگر سیاستمداران سالخورده, از جمله سناتور دایان فاینشتاین (کالیفرنیا) ۹۰ ساله و بایدن ۸۰ ساله کناره گیری کنند.

فرماندار سابق کارولینای جنوبی و سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل به مجری شبکه فاکس نیوز گفت: «دیدن وضعیت مک کانل غم انگیز است. هیچ کس نباید از دیدن آن احساس خوبی داشته باشد. ما همچنین نباید از دیدن وضعیت دایان فاینشتاین یا افول جو بایدن احساس خوبی داشته باشیم

هیلی افزود: در حال حاضر، سنا خانه سالمندان برای افراد با نفوذ در کشور است. منظورم این است که میچ مک کانل کارهای بزرگی انجام داده است و شایسته تقدیر است. اما شما باید بدانید چه زمانی باید صحنه را ترک کنید.

هیلی بارها ایده آزمایش آمادگی ذهنی برای نامزدهای ریاست جمهوری بالای ۷۵ سال را مطرح کرده است که هم بایدن و هم دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا را که در ژوئن ۷۷ ساله شد، شامل می‌شود.

به گزارش ایرنا, مکث طولانی میچ مک‌کانل رهبر اقلیت جمهوریخواهان سنای آمریکا در یک کنفرانس خبری بار دیگر به نگرانی‌ها درباره سلامت وی و سایر سران سالخورده این کشور دامن زد.

مک‌کانل چهارشنبه در ایالت کنتاکی در یک کنفرانس خبری به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ می‌داد که به مدت ۳۰ ثانیه ساکت شد و نتوانست سخن بگوید.

یکی از دستیاران مک‌کانل پس از این مکث عجیب به وی نزدیک شد و پرسید: سوال را شنیدید سناتور؟

سخنگوی مک‌کانل اندکی بعد گفت: وی در جریان کنفرانس خبری برای لحظاتی دچار سرگیجه شد و مکث کرد.

این دومین بار در هفته‌های گذشته است که مک‌کانل ۸۱ ساله در انظار عمومی دچار مکث طولانی می‌شود. وی در ماه ژوئیه نیز در یک کنفرانس خبری در کنگره به مدت ۲۰ ثانیه مکث کرد و دستیارانش وی را به اتاقش منتقل کردند.

مک‌کانل در ماه مارس به دلیل زمین خوردن دچار شکستگی دنده شد و تحت عمل جراحی قرار گرفت.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه با مک‌کانل تماس خواهد گرفت، گفت: ما از لحاظ سیاسی اختلافاتی با هم داریم اما او دوست خوبی است.

نشریه آمریکایی لس آنجلس تایمز یک ماه پیش در مقاله‌ای به انتقاد از حضور سیاستمداران سالخورده آمریکایی که در کنگره و کاخ سفید حضور دارند پرداخت و با صراحت نوشت: دوره سیاستمداران به سر رسیده و اکنون جوانان در آمریکا خواهان حضور نسل جدیدی از سیاستمداران در سطح رهبری کشور هستند، سیاستمداران فرتوتی که با وجود زوال جسم و عقل همچنان بر مسند قدرت در آمریکا چنگ زده‌اند.

این گزارش افزود: جو بایدن با ۸۰ سال سن هم اکنون یکی از سالخورده‌ترین روسای جمهوری در تاریخ آمریکا است و چنانچه در انتخابات پیش رو بتواند در کاخ سفید بماند، ۸۶ ساله خواهد شد.

دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان در انتخابات ۲۰۲۴ که در اکثر نظرسنجی‌ها نسبت به سایر رقبای خود پیشتاز است هم اکنون ۷۷ سال سن دارد.

نتایج یک نظرسنجی که ماه ژوئن توسط شبکه خبری «ان بی‌سی نیوز» انجام شد، نشان می دهد که ۶۸ درصد از رای‌دهندگان آمریکایی نسبت به وضعیت جسمی و عقلی جو بایدن ابراز نگرانی کردند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها