کارشناس سوری:

طرف های درگیری در دیرالزور نیروهای وابسته به آمریکا هستند

شنبه 11 شهريور 1402 - 14:26

کارشناس و پژوهشگر سیاسی سوری گفت: دو طرف درگیری مستقیم در منطقه دیرالزور در سوریه نیروهای وابسته به آمریکا هستند، آمریکایی ها محاسبات خود را در منطقه بر اساس منافع خود انجام می دهند.

العالم _ سوریه

ملاذ المقداد پژوهشگر سیاسی سوری در گفت و گو با شبکه خبری العالم تصریح کرد دو طرف درگیری مستقیم در منطقه دیرالزور وابسته به آمریکا هستند.

این کارشناس با اشاره به اینکه بسیاری از قبایل از جمله قبیله «طی» در بیانیه ای بر اهمیت اتحاد قبایل برای رفع سلطه نیروهای سوریه دموکراتیک (کردهای قسد) و ضربه زدن به منافع آمریکا در منطقه تاکید کرده اند، افزود: این یک موضع مهم و بزرگ ملی سوری و همان چیزی است که ما از همه اقوام انتظار داریم و بر اتخاذ چنین مواضعی پشت گرم هستیم.

وی خاطرنشان کرد: البته عده‌ای هم هستند که تلاش می‌کنند از حضور آمریکایی‌ها سود ببرند و از این رو آمریکایی‌ها نیز محاسبات خود را در منطقه بر اساس به خدمت گرفتن آنها برای تامین منافع خود انجام می دهند.

ملاذ المقداد هشدار داد که اکنون صحبت های نادرستی در مورد قبایلی وجود دارد که جبهه ای را در شمال حلب باز کرده اند.

وی افزود: آنها گروه های وابسته به ترکیه هستند که می خواهند از این فرصت برای نابودی «منبج» در سوریه بهره ببرند. ما نشانه هایی نیز از وابستگی برخی گروه های داخلی و وفاداری آنها به آمریکا مشاهده می کنیم.

المقداد گفت: درگیری کنونی به این معنی است که همه می خواهند زیر پرچم عشایر وارد شوند و اکنون می توان موضع یکپارچه عشایر را علیه نیروهای سوریه دموکراتیک که نتیجه اقدامات خودسرانه آنها در خدمت به آمریکا است، مشاهده کرد.

وی در پایان تاکید کرد: نیروهای سوریه دموکراتیک در حال آتش زدن منافع ملی خود هستند زیرا چشم به جدایی طلبی در آینده دوخته اند. آنها می خواهند خدمتگزار شماره یک ایالات متحده آمریکا باقی بمانند.

پربیننده ترین خبرها