گزارش العالم از همایش «نه به اشغالگری آمریکا،ترکیه و جدایی طلبان کرد سوریه»

شنبه 11 شهريور 1402 - 12:45

همایشی با عنوان «نه به اشغالگری آمریکا و ترکیه و نه به جدایی طلبی نیروهای دموکراتیک سوریه» با حضور شیوخ عشایر، طایفه ها و نیز افراد برجسته از طوایف عرب، ترکمن و کرد در شهر حلب برگزار شد.

العالم - سوریه

«ضیاء قدور» خبرنگار شبکه خبری العالم در حلب گزارش داد که شیوخ قبایل سوری از همه اقشار اعم از قبایل عرب، ترکمن و کرد، امروز در شهر حلب گرد هم آمدند تا با رد حضور آمریکا و ترکیه در خاک سوریه، حمایت خود را از ارتش سوریه اعلام و تاکید کنند که از اقدامات ارتش در آزادسازی هر وجب از خاک سوریه از لوث تروریسم جهانی و عوامل آن حمایت خواهند کرد.

احمد الجاسم یکی از سرشناسان قبیله العکیدات به خبرنگار العالم گفت: «ما در این همایش شرکت کردیم تا موضع و تعهد خود را در مخالفت با اشغالگران آمریکایی و ترکیه‌ای، گروه‌های جدایی‌طلب و گروه‌های تروریستی مسلح که خواستار تجزیه و جدایی از سوریه هستند، تجدید کنیم.»

نوری عساف یکی از اعضای قبیله کرد به العالم گفت: «ما در این همایش شرکت می کنیم تا حمایت خود از دولت سوریه و وفاداری به جمهوری عربی سوریه را اعلام کنیم و تمام اقدامات انجام شده توسط واحدهای عملیاتی تجزیه طلب را محکوم کنیم. ما عوامل آمریکا نیستیم، بلکه میهن پرستان وفادار به جمهوری عربی سوریه هستیم و به رهبری بشار اسد رئیس جمهور، ایمان داریم.»

خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: قبایل شرکت کننده در این همایش همچنین از دولت سوریه خواستند تا شورای قبیله ای را تحت نظارت دولت تشکیل دهد که از تمامی جنبش های رهایی بخش و ضد اشغالگری حمایت و به برادران و اعضای قبیله خود در سوریه در مقابل اشغالگران ترکیه و آمریکا، کمک نماید.

احمد دحام الخرفان، یکی از سرشناس‌های قبیله النعیم، گفت: ما آمده ایم تا تأکید کنیم که همه قبایل سوری، متحد در پشت ارتش عربی سوریه و رهبر آن بشار اسد، ایستاده‌ایم.

عباس تركماني از عشایر ترکمن نیز به خبرنگار العالم گفت: «نه به اشغالگری آمریکا یا ترکیه! ما با محکوم کردن اقدامات شبه نظامیان جدایی طلب، نیروهای دموکراتیک سوریه، در کنار ارتش عربی سوریه تحت رهبری رئیس جمهور هستیم.»

قدور خبرنگار العالم در سوریه، گزارش داد که نمایندگان قبایل در این همایش بر ضرورت بازگرداندن منابع طبیعی و اقتصادی کشور سوریه که متعلق به همه مردم سوریه است، تاکید کردند. نمایندگان عشایر و طوایف اعلام کردند همه باید دست به دست هم دهند تا ثروت ملی را از دست آمریکایی های غاصب و نیروهای تجزیه طلب قسد آزاد کنند.

پربیننده ترین خبرها