گزارش العالم از زایران حسینی (ع) در گذرگاه مرزی مهران

شنبه 11 شهريور 1402 - 16:38

ورود زائران ایرانی به عراق از طریق 6 گذرگاه مرزی از جمله مهران برای شرکت در مراسم اربعین امام حسین (ع) ادامه دارد.

العالم - عراق

محمد لاجوردی خبرنگار شبکه خبری العالم گزارش داد که عشق به امام حسین (ع) جمعیت زیادی را به مهران واقع در مرز ایران و عراق کشانده است. شهر کربلا که مقصد مراسم راهپیمایی اربعین یکی از بزرگترین اجتماعات مذهبی جهان است، حدود سیصد کیلومتر با مهران فاصله دارد.

همه زائران نمی توانند در روز اربعین در کربلا باشند، برخی چند روز قبل از مراسم در کربلا حضور دارند، اما اکثریت قریب به اتفاق زائران در این روزهای نزدیک به روز اربعین به سمت کربلا می روند. برخی از آنها وسیله نقلیه اعم از اتوبوس یا اتومبیل را برای رسیدن به منطقه مرزی انتخاب می کنند تا از مرز مهران در غرب ایران به شهر مقدس نجف بروند و تقریباً هشتاد کیلومتر را با پای پیاده طی می کنند تا به کربلا برسند.

پیش‌بینی می‌شود که طی چند روز آینده مقارن با روز چهلم شهادت امام حسین (ع) شاهد اوج‌گیری ازدحام جمعیت باشیم. در همین زمینه موکب های حسینی (ع) به طور گسترده درحال پذیرایی از زایران هستند، این موکب ها که به طور متصل و پیوسته در امتداد جاده شهر مقدس کربلا قرار گرفته اند نشان دهنده سخاوت میزبانان عراقی است که در صدد هستند آسایش زائران را فراهم کنند.

زائران ایرانی همچنان مشتاقانه در حال حرکت به سوی کربلای معلی هستند تا در آیین اربعین امام حسین (ع) مشارکت کنند و همین امر سختی های راه را پیش رویشان هموار کرده است.

پربیننده ترین خبرها