نویسنده صهیونیست: اسرائیل دکمه نابودی خود را فشار داده است

نویسنده صهیونیست: اسرائیل دکمه نابودی خود را فشار داده است
يکشنبه 12 شهريور 1402 - 17:43

یک نویسنده صهیونیست با انتشار مقاله ای کنایه آمیز به کابینه بنیامین نتانیاهو، با بیان این که ما نمی‌توانیم خود را از شر شباهت‌های مان با نازی‌ها خلاص کنیم، در باره تبعیض های اعمال شده علیه فلسطینیان در کابینه و روند نابودی این رژیم هشدار داده است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش وبسایت الجزیره، یوسی کلاین روزنامه نگار صهیونیست در روزنامه اسرائیلی هاآرتص مقاله ای در مورد تبعیض آشکاری که توسط کابینه اشغالگر علیه اعراب اعمال می شود، نوشته و در آن به اسرائیلی‌ها یادآوری می‌کند که آنچه امروز با اعراب می‌کنند همان کاری است که آلمان نازی با یهودیان کرد و به گواهی تاریخ، اعراب انتقام خواهند گرفت.

این روزنامه نگار صهیونیست در مقاله خود هشدار داده که اسرائیل در حال فشار دادن دکمه نابودی خود است.
کلاین، «اسرائیلی‌ها» را خانواده‌ای ناکارآمد توصیف کرده که در دوران سختی زندگی می کنند و همه اعضای آن می‌دانند که «فرزند بد خانواده» در میان آنها کیست، اما هیچ‌کدام از آنها در مورد آن صحبت نمی‌کنند، زیرا این یک راز خانوادگی است، و اسرائیلی‌ها همگی در «توطئه سکوت» شرکت می‌کنند.

این نویسنده در مقاله خود خاطرنشان کرده اسرائیلی ها دوران سختی را سپری می کنند و در نتیجه «بدرفتاری ما با اعراب که یک غده بدخیم به وجود آمده که همچنان در حال رشد است.»

وی افزود: اسرائیلی‌ها می‌دانند که در حال نابودی هستند، اما امیدوارند که ویرانی بیرونی مقدم بر ویرانی داخلی باشد و با اظهار تعجب از اینکه اسرائیلی‌ها به سمت تباهی، فساد و مرگ می‌روند، اظهار داشته که این تنها راه برای طولانی تر کردن حکومت است.

او اضافه کرد که همه می دانند که اسرائیل به سمت «آپارتاید یهودی» در حال حرکت است. اما آیا حکومت بدون در نظرگرفتن اعراب، ممکن است؟
وی با اشاره به دیدگاه کابینه نتانیاهو نوشت: اعضا آن شجاعت ندارند و پشت جنایتکارانی که برای غارت و کشتن فرستاده می شوند، پنهان شده اند. اما شجاعت ندارند به صراحت به دنیا بگویند: «بله، ما کره شمالی هستیم، ما آفریقای جنوبی هستیم، ای اهالی دنیا! به خاطر اقدامات ما، شما چه خواهید کرد؟ ما را تحریم می کنید؟ ما را بیرون می کنید؟ مسلما نه.»

این نویسنده خاطرنشان کرد که روح تبعیض نژادی عمیقاً در وجود اسرائیلی ها ریشه دوانده است و افراط گرایان اسرائیلی همه جامعه را به ورطه سقوط می کشانند؛ شبانه روز آپارتاید خود را آشکارا به همه اعلام می کنند و هر کسی که پول و اسلحه دارد از آن دفاع می کند.»

وی با بیان اینکه همین روند در تاریخ با لجاجت تکرار می شود، خاطرنشان کرد: «ما کودکان فلسطینی را شکنجه و ستاره داوود را بر گونه یک جوان فلسطینی حک کرده ایم؛ حتی مدارس ما مشتاق آموزش حقوق بشر نیستند.»

او در پایان مقاله خود به این نتیجه رسیده که «ما اسراییلی‌ها نمی‌توانیم خود را از شر شباهت‌هایمان با نازی‌ها خلاص کنیم».

پربیننده ترین خبرها