تکرار اتهام زنی واهی نتانیاهو علیه ایران

تکرار اتهام زنی واهی نتانیاهو علیه ایران
دوشنبه 13 شهريور 1402 - 18:45

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که با بی‌سابقه‌ترین بحران داخلی و انزوای خارجی مواجه است، در ادامه سیاست کهنه این رژیم دست به ایران هراسی زد و در جریان حضور امروز (دوشنبه) خود له قبرس اتهامات واهی گذشته سران صهیونیست علیه ایران را تکرار کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش پایگاه خبری صهیونیستی «ایزرائیل نیوز»، نتانیاهو در دیدار با نخست وزیر یونان در قبرس ادعاهای واهی گذشته دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی مبنی بر "خنثی سازی عملیات ایران علیه اسرائیلی‌ها در خاک یونان" را تکرار و از نخست وزیر یونان به خاطر مقابله با آنچه به زعم خود "تهدید ایران" خواند، تقدیر کرد.

او همچنین به اهمیت همکاری بین آتن و تل آویو علیه آنچه آن را به زعم خود "تجاوزگری ایران" خواند، اشاره کرد.

نتانیاهو در بخش دیگری از دیدار خود با نخست وزیر یونان که در قالب نشست سه جانبه آنها با رئیس جمهور قبرس برگزار شد، به روند شکست خورده سازش درقالب توافقنامه موسوم "آبراهام" اشاره کرد و از توسعه این توافقنامه سخن راند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرد: اکنون فرصت برای عادی سازی روابط عربستان سعودی فراهم است.

سران رژیم صهیونیستی که در سایه تغییر معادلات منطقه‌ای به زیان این رژیم و به مانع خوردن نقشه‌ خود برای تداوم مسیر سازش در منطقه در انزوا به سر می‌برند، طی چند ماه اخیر تلاش کرده اند تا با خبرسازی مداوم، اینگونه وانمود کنند که مسیر سازش بویژه در قبال عربستان ادامه دارد.

این درحالی است که عربستان تاکنون ادعاهای مطرح شده درخصوص روند اقدامات برای توافق احتمالی جهت برقراری روابط بین تل آویو و ریاض را تایید نکرده است.

به گزارش ایرنا، نتانیاهو در حالی امروز برای مشروعیت بخشیدن به خود در بین صهیونیست ها در درون سرزمین های اشغالی با مقامات یونان و قبرس دیدار کرد که متحدان سنتی رژیم صهیونیستی یعنی آمریکا و بسیاری از کشورهای اروپایی تاکنون از پذیرش او خودداری کرده اند.

نتانیاهو و همسرش حتی در قبرس هم روی راحتی و آسایش را به خود ندیده اند و صهیونیست های معترض به لایحه تغییرات قضایی کابینه او هنگام عبور کاروان خودروهای نتانیاهو و همسرش تظاهرات کردند.

سفر دو روزه نتانیاهو و همسرش به قبرس اولین سفر او به خارج از سرزمین های اشغالی از پنج ماه پیش تاکنون است.

دولت آمریکا نیز پذیرش نتانیاهو را منوط به اخراج تندروها از کابینه رژیم صهیونیستی کرده است. واشنگتن حضور تندروها را عامل تسریع در فروپاشی این رژیم دانسته است.

پربیننده ترین خبرها