وزیر خارجه آلمان خواستار تغییر ساختار شورای امنیت شد

وزیر خارجه آلمان خواستار تغییر ساختار شورای امنیت شد
سه شنبه 14 شهريور 1402 - 02:18

وزیر خارجه آلمان خواستار اصلاح ساختار تعدادی از نهادهای بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد و دادگاه کیفری بین‌المللی شد.

العالم- اروپا

«آنالنا بائربوک» وزیر امور خارجه آلمان شامگاه دوشنبه خواستار اصلاح ساختار تعدادی از نهادهای بین‌المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد و دادگاه کیفری بین‌المللی شد.

بائربوک طی سخنرانی در جمع دیپلمات‌های آلمانی در خارج از کشور گفت: «شورای امنیت سازمان ملل را در نظر بگیرید. آخرین بار ۶۰ سال پیش اصلاح شد. از آن زمان، نه تنها آلمان به یک متحد [برای غرب] تبدیل شده، بلکه حدود ۶۰ کشور راه استقلال را در پیش گرفته‌اند در آفریقا و آمریکای لاتین گرفته تا آسیا».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی با بیان اینکه این کشورها به درستی خواستار حق رای در تصمیم‌گیری و جایگاهی در میز مذاکره شورای امنیت هستند، توضیح داد که موضوع اصلاحات مربوط به موسسات مالی، بهداشتی و چارچوب‌های مشابه بین‌المللی از جمله گروه-۲۰ نیز می‌شود.

وزیر خارجه آلمان ضمن اشاره به اساسنامه رم در دادگاه بین‌المللی کیفری، اظهار داشت: «اگر ما از چنین سوالاتی اجتناب کنیم، دیگران (کشورهای شرقی از جمله روسیه و چین) ظاهر می‌شوند و به آنها پاسخ می‌دهند».

بر اساس این گزارش، بائربوک همچنین افزود در مواردی که اروپا برای دفاع از پیشنهادات خود بسیار ضعیف عمل می‌کند، چین ابتکار عمل را در دست دارد.

پیش از این نیز «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه ضمن مهم دانستن موضوع تغییر ساختار شورای امنیت سازمان ملل، تاکید کرده بود که مسکو مخالف عضویت دائم آلمان و ژاپن در این نهاد بین‌الملی است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها