مشارکت عاشقان حسین از ملیت‌های مختلف در راهپیمایی اربعین

سه شنبه 14 شهريور 1402 - 11:35

مراسم اربعین امام حسین علیه السلام در کربلای معلی امسال شاهد حضور علما و شخصیت های دینی از مذاهب و ادیان مختلف است؛ هیئت های عزاداری از کشورهای مختلفی مانند کره جنوبی، چین و ترکیه نیز برای شرکت در این مراسم به کربلا آمده اند.

العالم- اربعین

خبرنگار العالم در عراق گزارش داد؛ امروز قلب‌ها به سوی قبله آزادگان می شتابند و این راهپیمایی به دین یا قومیت خاصی محدود نمی شود، بلکه هرکس قلبش برای آزادگی و ایستادگی در برابر ظلم می تپد به این کاروان پیوسته است.

«شمعون انتوان» کشیش کلیساهای بغداد از جمله کسانی است که برای مشارکت در مراسم اربعین به کربلا آمده و باور دارد که آرمان امام حسین (ع) پیام آور انسانیت و آزادگی است.

وی در گفتگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: پیام امام حسین پیامی انسانی است که آزادی را برای انسان ها می خواهد و آنها را به دفاع از حق دعوت می کند.

برخی هیئت های حسینی نیز برای اولین بار در مراسم اربعین شرکت می کنند که از چین، کره جنوبی، ترکیه و گرجستان به عراق آمده اند.

«تیم جون انه» مسئول یک هیئت اهل کره جنوبی در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: «ما ائتلافی از شرکت های کره ای هستیم و این موکب را برای خدمت به زائران ابا عبدالله برپا کرده ایم. زیرا آرمان امام حسین (ع) فقط برای مسلمانان نیست و متعلق به همه ادیان و انسان ها است و پیام های انسانی زیادی با خود به همراه دارد.»

پربیننده ترین خبرها