شبکه۱۳ رژیم صهیونیستی: از عربستان سیگنال قرمز دریافت کردیم

شبکه۱۳ رژیم صهیونیستی: از عربستان سیگنال قرمز دریافت کردیم
سه شنبه 14 شهريور 1402 - 13:17

تحلیلگر شبکه۱۳ رژیم صهیونیستی، مخالفت مقامات سعودی با صدور ویزا برای دو وزیر اسرائیلی را «سیگنال قرمز» ریاض در مقابل تل‌آویو توصیف کرد.

العالم - عربستان سعودی

رسانه‌های صهیونیستی روز گذشته دوشنبه، ۴سپتامبر با اعلام این خبر که مقامات سعودی صدور روادید برای دو وزیر اسرائیلی را جهت شرکت در کنفرانس سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد (یونسکو) به تاخیر می‌اندازند، از آن به عنوان «سیگنال قرمز» ریاض به تل‌آویو یاد کردند.

به گزارش شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم اشغالگر، این نشست که قرار است هفته آینده در ریاض برگزار شود، فعلاً حضور در آن برای وزرای صهیونیست لغو است.

این رسانه صهیونیستی اعلام کرد: قرار بود «ایلی کوهن» وزیر امور خارجه و «یوآو کیش»، وزیر آموزش و پرورش کابینه بنیامین نتانیاهو در این کنفرانس شرکت کنند اما به گفته «منابع ارشد در اسرائیل»، این دو وزیر تصمیم گرفته‌اند تا دعوت‌نامه‌ها برای شرکت در این نشست را پس از تعلل سعودی‌ها قبول نکنند.

«مروه فلبرگ»، تحلیلگر مسائل سیاسی در شبکه ۱۳ گزارشی تحلیلی در این خصوص منتشر کرده و می‌گوید: این موضوع [عدم قبول دعوت یونسکو] پس از توصیه آمریکا صورت گرفت، زیرا منابع آمریکایی در هفته‌های گذشته با دیگر منابع اسرائیلی صحبت کرده و به آن‌ها توضیح داده‌اند که حضور مقامات اسرائیل در عربستان سعودی «نابه‌هنگام است و ریاض را در وضعیت شرم‌آوری قرار می‌دهد».

تحلیلگر صهیونیست، موضوع عدم صدور روادید برای وزرای کابینه تل‌آویو را ر«سیگنال قرمز» توصیف کرد که عربستان سعودی در مقابل «اسرائیل» قرار داده است؛ آن هم در شرایطی که به زعم محافل سیاسی و رسانه‌ای تل‌آویو، تماس‌ها برای عادی‌سازی روابط بین دو طرف ادامه دارد.

این موضوع در حالی رخ می‌دهد که در مقامات تل‌آویو همچنان به عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی امید دارند و شب گذشته، رهبران نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی برای بررسی موضوع پیامدهای عادی‌سازی روابط با ریاض، تشکیل جلسه دادند.

تلویزیون رژیم صهیونیستی «کان» هم، درباره این نشست امنیتی گزارش داد: این گفت‌وگو در شرایطی صورت می‌گیرد که تماس‌های مستمر بین دولت آمریکا و عربستان سعودی بر سر موضوع عادی‌سازی ادامه دارد و «برت مک گورک» مسئول پرونده خاورمیانه در کاخ سفید، امروز به عربستان سعودی سفر می‌کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها