گفت وگوی رئیس ستاد ارتش الجزایر و رئیس سیا درباره همکاری‌های امنیتی

گفت وگوی رئیس ستاد ارتش الجزایر و رئیس سیا درباره همکاری‌های امنیتی
پنج‌شنبه 16 شهريور 1402 - 06:42

منابع خبری چهارشنبه شب گزارش دادند، رئیس ستاد ارتش الجزایر و رئیس سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) تلفنی درباره همکاری‌های امنیتی بین دو کشور گفت وگو کردند.

العالم - الجزایر

به گزارش رویترز، در بیانیه وزارت دفاع الجزایر آمده است که سعید شنقریحه رئیس ستاد ارتش الجزایر و ویلیام برنز رئیس سازمان سیا تلفنی باهم گفت وگو کردند.

بر اساس این گزارش، در این گفت وگوی تلفنی دو طرف اراده مشترک خود را برای تقویت همکاری و هماهنگی بین دو کشور در زمینه امنیتی ابراز کردند.

وزارت دفاع الجزایر افزوده است: این گفت وگوها همچنین فرصتی بود تا دو طرف رضایت خود را از سطح هماهنگی امنیتی به ‌ویژه در زمینه مبارزه با تروریسم اعلام کنند.

جزئیات بیشتری از این گفت وگوی تلفنی گزارش نشده است.

این گفت وگوی تلفنی در حالی صورت گرفته است که رئیس ستاد مشترک ارتش الجزایر اواسط مرداد به مسکو سفر کرده بود و با سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه درباره تقویت همکاری‌های نظامی بین ارتش‌های دو کشور گفت وگو کرده بود.

بر اساس گزارش موسسه تحقیقات صلح بین المللی استکهلم که در مارس ۲۰۲۳ منتشر شد، الجزایر پس از هند و چین سومین واردکننده تسلیحات روسیه است در حالی که مسکو اولین تامین کننده تسلیحات و سیستم‌های نظامی برای ارتش الجزایر محسوب می‌شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها