روسیه 5 فروند پهپاد اوکراین را سرنگون کرد

روسیه 5 فروند پهپاد اوکراین را سرنگون کرد
پنج‌شنبه 16 شهريور 1402 - 13:11

حملات پهپادی به کریمه و مناطق مختلف روسیه در ماه‌های اخیر تشدید شده است.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش آسوشیتدپرس، مقامات روسیه روز پنجشنبه گفتند پنج فروند پهپاد اوکراین در سه منطقه روسیه سرنگون شده است که یکی از آنها مسکو را هدف گرفته بود. گزارشی در خصوص تلفات جانی این حملات منتشر نشده است.
سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو گفت یک فروند پهپاد پایتخت روسیه را هدف قرار داد، اما بدون ایجاد خسارت یا جراحت در جنوب شرقی شهر سرنگون شد.
واسیلی گولوبف، فرماندار منطقه روستوف نیز گفت دو پهپاد بر فراز منطقه جنوبی روستوف، که هم‌مرز با اوکراین است، سرنگون شدند. وی افزود بقایای پهپادها در روستوف-آن-دون، پایتخت منطقه سقوط کرد و به چندین خودرو آسیب رساند و شیشه‌های سه ساختمان را شکست.
الکساندر بوگوماز، فرماندار بریانسک نیز گفت دو فروند پهپاد بر فراز این منطقه که با اوکراین هم‌مرز است، سرنگون شد. او افزود بقایای پهپادها به یک ایستگاه راه‌آهن و چندین خودرو آسیب رساند.
وزارت دفاع روسیه اوکراین را مسئول این حملات دانست. اوکراین معمولاً مسئولیت انجام حملات در داخل روسیه را بر عهده نمی‌گیرد.
حملات هواپیماهای بدون سرنشین به کریمه و مناطق مختلف روسیه در ماه‌های اخیر به شکلی فزاینده تشدید شده است. انبارهای سوخت و میادین هوایی در حملات پهپادی که مقامات روس کی‌یف را مسئول آنها می‌دانند، هدف قرار گرفته اند. در هفته‌های اخیر پهپادها بارها مسکو را هدف قرار داده‌اند. برخی از آنها به ساختمان‌ها در مرکز شهر اصابت کرده‌اند، در حالی که برخی دیگر در حومه شهر سرنگون شده‌اند.
در همین حال، روسیه چهارمین روز از حملات هوایی خود را به شهر بندری ازمیل اوکراین واقع در رودخانه دانوب آغاز کرد. اوله کیپر، فرماندار منطقه‌ای اودسا، گفت در این حمله زیرساخت‌ها از جمله سیلوهای غلات آسیب دیدند و یک نفر زخمی شد.

پربیننده ترین خبرها