دمشق ورود هیئت آمریکایی به شمال شرق سوریه را محکوم کرد

دمشق ورود هیئت آمریکایی به شمال شرق سوریه را محکوم کرد
جمعه 17 شهريور 1402 - 20:06

وزارت امور خارجه سوریه با انتشار بیانیه ای ورود هیئت آمریکایی به شمال شرق سوریه و برگزاری نشست با گروه ههای جدایی طلب را نقض آشکار حاکمیت سوریه دانست.

العالم – سوریه

در این بیانیه آمده است: ورود غیرقانونی این هیئت به شمال شرق سوریه و برگزاری دیدارها و نشست هایی با گروه های جدایی طلب، نقض آشکار حاکمیت، وحدت و تمامیت ارضی سوریه، اصول حقوق بین الملل و قطعنامه های شورای امنیت درباره سوریه به شمار می آید.

وزارت امور خارجه سوریه تصریح کرد: این ادعا که این سفر و دیدارها با هدف رسیدگی به شکایات اهالی دیرالزور و مقابله با خطر مداخله خارجی در این منطقه انجام شده، دروغی آشکار است که به پرونده اقدامات منافقانه دولت آمریکا که ثروت و منابع مردم سوریه را به سرقت می برد و تدابیر ظالمانه، غیرانسانی، غیرقانونی و غیراخلاقی علیه این مردم اعمال می کند، افزوده می شود.

وزارت خارجه سوریه ادامه داد: این دخالت آشکار ایالات متحده آمریکا در امور داخلی سوریه و حمایت بی حد و مرز این کشور از گروه های تروریستی و شبه نظامیان جدایی طلب، بار دیگر نقش خرابکارانه آمریکا در سوریه را نشان می دهد که هدفش طولانی تر کردن بحران در سوریه و افزایش رنج مردم آن است.

پربیننده ترین خبرها