دمشق: اهالی شرق سوریه پایان اشغالگری آمریکا را رقم می‌زنند

دمشق: اهالی شرق سوریه پایان اشغالگری آمریکا را رقم می‌زنند
چهارشنبه 15 شهريور 1402 - 21:46

وزیر امور خارجه سوریه در واکنش به تحولات اخیر در مناطق شرقی این کشور و درگیری‌های چند روزه میان مزدوران آمریکا و قبایل و عشایر محلی در این منطقه، با اعلام حمایت از اهالی این مناطق تاکید کرد که آنها در نهایت پایان اشغالگری آمریکا را در خاک سوریه رقم خواهند زد.

العالم - سوریه

«فیصل المقداد» در گفت‌وگو با خبرگزاری اسپوتنیک حمایت دمشق از قبایل عرب در حومه استان دیرالزور را در نبردی که با نیروهای تحت امر ارتش آمریکا در شرق سوریه در پیش گرفته‌اند، اعلام کرد.

وی تاکید کرد: اشغالگری آمریکا با تلاش اهالی دیرالزور و الحسکه همراه با ارتش سوریه و متحدان پایان خواهد یافت.

المقداد خاطرنشان کرد: اشغالگران آمریکایی با حمایت از متحدان رقیب یکدیگر در شرق سوریه بازی دوگانه‌ای را انجام می‌دهند؛ طوری که از یک سو از اشغالگری ترکیه در ادامه اشغال سرزمین‌های سوریه حمایت و همزمان از شبه نظامیان جدایی طلب «قسد» پشتیبانی می‌کنند.

وزیر امور خارجه سوریه همچنین تاکید کرد که این سیاست‌های به ظاهر متناقض آمریکا در معرض دید همگان قرار گرفته و هدف اصلی آنها تضعیف دولت سوریه است.

المقداد افزود: از نظر آمریکا هر چیزی که به سوریه می‌رسد ممنوع و مشمول تحریم است حتی دارو و گندم؛، از نظر دموکراسی آمریکایی ملت سوریه باید بمیرند تا به دموکراسی برسند و آنها امروز حتی مانع از رسیدن یک لقمه نان به دست ملت سوریه می‌شوند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو بر موضع دمشق مبنی بر خروج نیروهای اشغالگر ترکیه از خاک این کشور تاکید و اعلام کرد که این اقدام تنها راه بازگرداندن روابط میان دو کشور به حالت قبل است.

این اظهارات پس از آن بیان شد که درگیری میان شبه نظامیان موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) مورد حمایت آمریکا و قبایل و عشایر محلی در حومه‌های شرقی و شمالی دیرالزور وارد دهمین روز خود شده است.

منابع خبری اعلام کرده اند که طی درگیری‌های پراکنده که از هفته گذشته در شرق سوریه (استان دیرالزور/شرق فرات) آغاز شده تاکنون ۴۰ نفر از نیروهای دو طرف و ۱۵ غیر نظامی کشته شده‌اند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها