آتش‌بس در اردوگاه عین الحلوه در جنوب لبنان

آتش‌بس در اردوگاه عین الحلوه در جنوب لبنان
شنبه 18 شهريور 1402 - 00:27

گروه‌های درگیر در اردوگاه «عین الحلوه» -بزرگترین اردوگاه آوارگان فلسطینی در لبنان- که دیشب بعد از گذشت یک ماه مجددا با یکدیگر درگیر شده بودند، شامگاه جمعه به توافق آتش‌بس دست یافتند.

العالم - لبنان

شبکه «الجزیره» شامگاه جمعه، از توقف درگیری‌ها در اردوگاه «عین الحلوه» در جنوب لبنان و اعلام آتش‌بس در این اردوگاه خبر داد.

الجزیره با اشاره به دست‌یابی به توافق آتش‌ در این اردوگاه آوارگان فلسطینی، گزارش داد: «توقف درگیری‌ها در اردوگاه عین الحلوه بعد از برگزاری نشستی در یکی از پایگاه‌های ارتش لبنان با حضور نمایندگان [جنبش] فتح و حماس صورت گرفت».

اردوگاه عین الحلوه بزرگترین اردوگاه آوارگان فلسطینی در لبنان به شمار می‌رود که در سال ۱۹۴۸ تأسیس شده است. طبق آمار رسمی سازمان ملل این اردوگاه حدود ۵۰ هزار فلسطینی را در خود جای داده است. در برخی آمار غیررسمی نیز اشاره شده که ۷۰ هزار نفر در این اردوگاه سکونت دارند.

اردوگاه آوارگان فلسطینی «عین الحلوه» در جنوب لبنان، پنجشنبه‌شب، بار دیگر شاهد درگیری میان عناصر مسلح با نیروهای جنبش فلسطینی فتح بود؛ جنبشی که کنترل این اردوگاه را برعهده دارد.

پس از حدود یک ماه آرامش در این اردوگاه، شب گذشته، بار دیگر صدای رگبار تیر و انفجار بمب‌های دست‌ساز و شلیک آر.پی.جی ساکنان را به وحشت انداخت. درگیری میان گروه‌های مسلح با نیروهای جنبش فتح بود؛ گروه‌هایی که خود را اسلامگرا می‌نامند و تلاش داشتند کنترل اردوگاه را به دست بگیرند.

این درگیری‌ تا ساعات صبح امروز نیز ادامه داشت و در برخی مواقع حتی شدیدتر هم شد به‌نحوی که ده‌ها زخمی طی آن به بیمارستان منتقل شدند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها